Bankowość Elektroniczna

www_1920X500.jpg

Wygodne bankowanie

Wygodne bankowanie

Korzystaj tak, jak lubisz:

smartfon-2.png [4.60 KB]na smartfonie

computer-2.png [563.00 B]na komputerze

phone-2.png [855.00 B]przez telefon

Przelewy to nie wszystko.
Z nami zrobisz znacznie więcej!
Przelewy to nie wszystko.
Z nami zrobisz znacznie więcej!
Moje rachunki 1.PNG
Smartfon Komputer
Moje rachunki

W usłudze Moje rachunki masz dostęp do blisko 2000 dostawców (np. gazu, prądu, telefonu, wodociągów, czynszu), od których możesz automatycznie opłacać rachunki w swojej bankowości. W jednym miejscu zobaczysz i pobierzesz faktury bieżące, przyszłe oraz te już opłacone.

Płacę NaRaz
Smartfon Komputer
Płacę NaRaz

Możesz zawnioskować o odnawialny limit kredytowy w wysokości od 500 do 8000 zł na opłacenie swoich faktur w Moich rachunkach. Automatyczne płatności pozwolą na terminowe regulowanie faktur za np. gaz, prąd, telefon, czynsz, wodę. Tylko raz w miesiącu dokonasz spłaty wykorzystanego limitu.

Transport
Smartfon
Transport

Podróżuj jeszcze wygodniej z VeloBankiem. Kupuj bilety komunikacji miejskiej, opłacaj parkingi w strefach płatnego parkowania oraz płać za autostrady w Polsce i za granicą (E-Winiety).

VeloKorzyści
Smartfon
VeloKorzyści

Program, w którym za codzienne bankowanie, korzystanie z dostępnych produktów i usług, zdobywasz punkty. Dzięki temu przechodzisz na kolejne poziomy. Możesz zyskać m.in. cashback, Pakiet Medyczny w niższej cenie, dostęp do atrakcyjnych ofert i zniżek.

Płatności mobilne
Smartfon
Płatności mobilne

Płać za zakupy kartą, telefonem, zegarkiem lub innym urządzeniem mobilnym, które obsługuje płatności. Transakcje są szybkie, wygodne i łatwe.

vela.png
Smartfon
Vela - asystentka AI

Z pomocą wirtualnej asystentki Veli szybko znajdziesz informacje na temat produktów i usług w VeloBanku. Możesz do niej mówić lub pisać.

VeloKantor
Smartfon Komputer
VeloKantor

Transakcje w obcej walucie bywały kłopotliwe? Od teraz w VeloBanku są szybkie i wygodne, bo nie musisz już korzystać z zewnętrznych kantorów przy transakcjach zagranicznych. Sprawdź aktualne kursy!

Karty podarunkowe
Smartfon
Karty podarunkowe

Spraw radość sobie i bliskim. Idealny prezent na każdą okazję już czeka. Kupuj w bankowości elektronicznej karty podarunkowe z kodami do gier, filmów, muzyki, programów i wielu innych.

Subskrypcje
Smartfon Komputer
Subskrypcje

Kontroluj opłaty za wszystkie subskrypcje, które pobierane są automatycznie z Twojej karty w VeloBanku. Przejmij kontrolę nad swoimi wydatkami!

Świadczenia rodzinne
Smartfon Komputer
Świadczenia rodzinne

Wnioskuj o świadczenia rodzinne, np. z programu 800+, Aktywny Rodzic i otrzymuj je na swoje konto w VeloBanku.

Ubezpieczenia 280x200.png
Smartfon
Ubezpieczenia

Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich z szeroką ofertą ubezpieczeń.

e-urzad.png
Smartfon
e-Urząd

Załatwiaj sprawy urzędowe online. Profil Zaufany umożliwia Ci dostęp do serwisów administracji publicznej przez całą dobę.

velo-id.png
Smartfon
VeloID

Potwierdzaj swoją tożsamość bez wychodzenia z domu! Miej dostęp do usług publicznych, Profilu Zaufanego i usług komercyjnych z VeloID.

BLIK.png
BLIK

Usługa BLIK umożliwia szybkie płatności w sklepach i internecie, przesyłanie i otrzymywanie przelewów na telefon oraz wypłacanie gotówki z bankomatów za pomocą jednego kodu.

BLIK-place-pozniej.png
BLIK Płacę Później

Jeśli masz aplikację mobilną, możesz kupić teraz i zapłacić za 30 dni. 

BLIK-bez-kodu.png
BLIK bez kodu

Rób zakupy online, płać za nie BLIKIEM bez konieczności wpisywania kodu.

box-header.png
Pay by Velo

Wygodnie akceptuj transakcje za zakupy online na telefonie bezpośrednio w aplikacji mobilnej VeloBank.

google-pay.png
Google Pay

Pobierz aplikację VeloBank i płać szybko i wygodnie z Google Pay. Teraz możesz zapomnieć o portfelu, wystarczy, że zbliżysz telefon do terminala i gotowe, możesz biec dalej.

apple-pay.png
Apple Pay

Płacąc za pomocą Apple Pay, korzystasz ze wszystkich zalet kart płatniczych VeloBanku. Transakcje te są łatwe i poufne.

garmin-pay.png
Garmin Pay

Wypróbuj szybki i bezpieczny sposób dokonywania płatności przy użyciu zegarka!

swatch-pay.png
Swatch Pay

Wygoda podczas zakupów zbliżeniowych? Płać zbliżeniowo ze SwatchPAY!

autoryzacja-mobilna.png
Autoryzacja mobilna

Zlecasz transakcje w bankowości internetowej, ale potwierdzasz je szybko i wygodnie w bankowości mobilnej. Bez czekania i przepisywania kodu SMS.

logowanie-qr.png
Logowanie QR

Poznaj wygodne logowanie do bankowości internetowej. Nawet wtedy, kiedy nie pamiętasz loginu i hasła!

Weryfikacja behawioralna 280x200.png
Komputer Smartfon
Weryfikacja behawioralna

Zadbaj o bezpieczeństwo Twoich środków. Korzystaj z dodatkowego zabezpieczenia, które pomoże chronić Twoje pieniądze w VeloBanku jeszcze skuteczniej.

Weryfikacja doradcy
Weryfikacja doradcy

Zyskaj pewność z kim rozmawiasz - za pomocą jednego kliknięcia zweryfikuj tożsamość naszego doradcy.

Aplikacja mobilna

Bankuj wygodnie na smartfonie

Moje rachunki - płać wygodniej za swoje faktury
VeloKorzyści - za codzienne bankowanie zdobywaj punkty i otrzymuj benefity
VeloKantor - kupuj i wymieniaj. Dziesięć walut zawsze pod ręką
BLIK - jeden kod, wiele możliwości
Moje rachunki
VeloKorzyści
Kursy waluty w VeloKantorze
Ostatnia aktualizacja:
Waluta Sprzedaj Kup
BLIK
Jak nasi klienci bankują na smartfonie
VeloKorzyści
Za codzienne bankowanie zdobywają punkty i otrzymują benefity
382x220.jpg
Podróżują swobodnie zagranicznymi autostradami
382x220.jpg
Wygodnie kupują bilety komunikacji miejskiej
VeloKantor
Kupują i wymieniają waluty
mojeR_kafel_382x200.jpg
Płacą na czas za swoje domowe rachunki
BLIK
Korzystają z BLIKA na wiele sposobów

Jak aktywować aplikację? Sprawdź!

Wygodnie, na dużym ekranie

Bankuj na komputerze

Loguj się błyskawicznie kodem QR
Bankuj bezpiecznie i wygodnie
Załatwiaj sprawy urzędowe, bez wychodzenia z domu
Kontroluj swoje wydatki - skorzystaj z Sejfu
Logowanie QR
Bankuj bezpiecznie
VeloID
Sejf
Jak nasi klienci bankują na komputerze

Zarządzają subskrypcjami

Płacą na czas za swoje domowe rachunki

Kupują i wymieniają waluty

Korzystają z ubezpieczeń

Wnioskują o kredyty

Zakładają lokaty

Korzystasz z komputera? Sprawdź, jak aktywować dostęp do bankowania na dużym ekranie!

Bankuj przez telefon

Wolisz porozmawiać? Zadzwoń!

Bankowanie przez telefon

Bankowanie przez telefon 

  • w sytuacjach awaryjnych - tracisz zasięg lub jesteś za granicą bez dostępu do bankowości
  • jesteś nowym klientem i masz wątpliwości - wolisz porozmawiać,
    zamiast iść do oddziału
  • wolisz kontakt z człowiekiem od cyfrowych rozwiązań

 

Pytania i odpowiedzi

Co mam zrobić, żeby zabezpieczyć środki, jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją VeloBank?

Jeśli zgubisz telefon, na którym masz zainstalowaną aplikację, to:

1. zaloguj się do bankowości internetowej,
2. wejdź w Ustawienia,
3. przejdź do sekcji  Hasła i bezpieczeństwo → Bankowość Mobilna,
4. wybierz opcję  Zablokuj w sekcji Status kanału lub usuń konkretną aplikację mobilną z listy, przypisaną do wskazanego urządzenia.


Jeśli je usuniesz, automatycznie wylogujemy Cię z aplikacji na tym urządzeniu.
Kiedy usuniesz urządzenia z bankowości internetowej, nikt nie będzie mógł zalogować się do aplikacji mobilnej VeloBank na Twoim telefonie. Wyłączymy Twój profil w aplikacji mobilnej (będzie nieaktywny).

Jeżeli nie masz możliwości zalogowania się i zablokowania dostępu do aplikacji przez bankowość internetową, zgłoś prośbę o zablokowanie na naszej infolinii bądź udaj się do najbliższego oddziału.

Jakie są limity dzienne i w jaki sposób mogę je zmienić?

Dla nowych klientów limit dzienny ustawiliśmy automatycznie na poziomie 5000 zł.

Limity te możesz zmienić w bankowości internetowej lub mobilnej.

Zmiana limitów w bankowości mobilnej:

  • przejdź do Ustawień w lewym górnym rogu aplikacji, następnie Ustawienia,
  • w sekcji Limity transakcji wybierz Bankowość elektroniczna → Mobilna,
  • zdefiniuj nowe kwoty limitów i zatwierdź je kodem PIN a potem kodem SMS.

Limity możesz zmienić również w bankowości internetowej:

  • przejdź do Ustawień,
  • wybierz Limity transakcji → Bankowość elektroniczna → Mobilna,
  • ustal nowe kwoty limitów,
  • potwierdź dyspozycję autoryzacją mobilną lub kodem SMS.

Maksymalny limit dzienny w bankowości mobilnej to 50 000 zł.

Szczegółowe informacje o limitach obowiązujących w Bankowości Elektronicznej znajdziesz w Centrum DokumentówKomunikacie dla Użytkowników Kanałów Zdalnych VeloBank S.A.  

W jaki sposób mogę odblokować aplikację VeloBank?

Bankowość mobilną możesz odblokować jeśli zalogujesz się do swojej bankowości  internetowej:

  1. wejdź w Ustawienia,
  2. wybierz Hasła i Bezpieczeństwo → Bankowość mobilna,
  3. wejdź w Ustawienia kanału dostępu → Powiązane urządzenia mobilne,
  4. odblokuj dostęp do bankowości mobilnej,
  5. potwierdź dyspozycję autoryzacją mobilną lub kodem SMS.
Jak zmienić hasło do aplikacji VeloBank?

Hasło do aplikacji możesz zmienić samodzielnie po zalogowaniu się do niej:

  1. wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo,
  2. następnie wybierz Zmiana hasła mobilnego,
  3. wpisz dotychczasowe hasło lub symbol graficzny,
  4. wprowadź nowe hasło lub symbol graficzny,
  5. potwierdź zmianę kodem PIN do aplikacji mobilnej.

Jeśli nie pamiętasz dotychczasowego hasła usuń dane urządzenia mobilnego w bankowości internetowej (Ustawienia → Hasła i bezpieczeństwo → Bankowość mobilna, przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji wybierz przycisk Usuń). Następnie ponownie zainstaluj aplikację i zdefiniuj hasło do aplikacji zainstalowanej na telefonie.

Czy mogę spersonalizować swoją aplikację VeloBank?

W swojej aplikacji możesz:

  • zarządzać produktami widocznymi na pulpicie, np. zmienić ich kolejność
  • dodać swoje szybkie skróty przed i po zalogowaniu,
  • zmienić kolorystykę - możesz ustawić motyw jasny lub ciemny aplikacji VeloBank,
  • wyświetlić przed zalogowaniem saldo konta oraz 3 ostatnie operacje z rachunku
  • ukryć saldo po zalogowaniu.
Czy mogę zmienić login do bankowości internetowej?

Loginu nie możesz zmienić, ale możesz ustawić dodatkowy własny login, tzw. alias. Gdy go nadasz, będziesz mieć dwa loginy do bankowości internetowej, które możesz stosować zamiennie:

  • login cyfrowy nadany przez bank podczas zakładania konta
  • login własny, tzw. alias, który ustalasz samodzielnie.

Aby ustawić swój alias  zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz opcję Ustawienia (w prawym górnym rogu), a następnie sekcję Hasła i bezpieczeństwo → Dostępne ustawienia i opcję Własny login.

Jakie są podstawowe zasady bezpieczeństwa?

Dokładnie sprawdzaj, czy informacje zawarte w SMS-ie autoryzacyjnym są zgodne z danymi transakcji. Zwróć uwagę, czy zgadza się numer rachunku i kwota transakcji.

Zawsze loguj się przez stronę www.velobank.pl, klikając przycisk "Zaloguj się".

Sprawdź przed zalogowaniem, czy adres strony na której wpisujesz login i hasło rozpoczyna się od https://secure.velobank.pl.

Nie klikaj w linki do logowania przesłane do Ciebie SMS-em – mogą prowadzić na fałszywe strony, które przechwytują dane logowania.

Nie odpowiadaj na e-maile od podejrzanych nadawców, nie otwieraj załączników do tych wiadomości i nie korzystaj z zawartych w nich linków.

Nie udostępniaj nikomu, nawet pracownikom naszego banku loginu i hasła do Twojej bankowości internetowej i mobilnej oraz kodów autoryzacyjnych.

Hasła do bankowości nie wykorzystuj w innych serwisach np. społecznościowych.

Nie udostępniaj tzw. zdalnego pulpitu podczas korzystania z bankowości internetowej

Nie podawaj nikomu danych Twojej karty płatniczej ani kodów BLIK.

Korzystaj z aktualnych wersji systemu operacyjnego, przeglądarek internetowych i programów antywirusowych.

Jaki jest limit dzienny dla operacji, które mogę wykonać poprzez bankowość internetową?

Maksymalna kwota limitu dziennego to:

  • 200 000 zł dla klientów indywidualnych i bankowości premium,
  • 500 000 zł dla klientów private banking,
  • 5000 zł dla posiadaczy Rachunku Dla Osoby Małoletniej.


Dla nowych klientów bankowości internetowej limit ten ustawiliśmy automatycznie na poziomie 25 000 zł, a dla klientów private banking - 50 000 zł.

Zawsze możesz ustawić własne limity:

  • wejdź w Ustawienia,
  • wybierz zakładkę Kanały dostępu → Limity Transakcji  → Bankowość Elektroniczna → Internetowa,
  • określ wysokość dziennego limitu transakcji oraz limitu pojedynczej transakcji,
  • potwierdź dyspozycję autoryzacją mobilną lub kodem autoryzacyjnym, który wyślemy do Ciebie SMS.                                                                                                            


Bez limitu zrealizujesz:

  1. transakcje  pomiędzy Twoimi rachunkami, które dla Ciebie prowadzimy w ramach VeloBanku (w tym ustanowienie zlecenia stałego/jednorazowego, zerwanie lokaty, modyfikacja lokaty, polegająca na zmianie rachunku do zwrotu środków na Twój rachunek, który dla Ciebie prowadzimy),
  2. transakcje płatnicze stanowiące uznanie rachunków kredytowych prowadzonych przez VeloBank,
  3. transakcje płatnicze na poczet produktów inwestycyjnych oraz ubezpieczeniowych oferowanych przez VeloBank.
W jaki sposób mogę zalogować się kodem QR do bankowości internetowej?

Na ekranie logowania do bankowości internetowej z prawej strony wyświetla się kod QR dzięki któremu nie musisz wpisywać swojego loginu ani hasła, ale szybciej i bezpieczniej możesz uwierzytelnić się za pomocą swojej aplikacji mobilnej.

Wystarczy że w aplikacji mobilnej wejdziesz w ustawienia w lewym górnym rogu ekranu, następnie Loguj się i autoryzuj kodem QR Skanuj. Zeskanujesz kod QR i potwierdź operację wpisując otrzymane hasło SMS w aplikacji.

Co to jest i do czego służy Bankowość Telefoniczna?

Bankowość Telefoniczna jest jednym z kanałów obsługi Bankowości Elektronicznej. Jest to bezpłatna usługa, dzięki której możesz wydawać liczne dyspozycje przez Infolinię VeloBanku bez wychodzenia z domu.  

Każdorazowy kontakt z Infolinią wymaga od Ciebie zalogowania się do Bankowości Telefonicznej, abyśmy mieli pełen wgląd w posiadane przez Ciebie produkty, a także mogli udzielić Ci odpowiedzi na stawiane pytania oraz poprawnie wykonać wydawane przez Ciebie dyspozycje. Część dyspozycji jest dostępna całodobowo w automatycznym serwisie telefonicznym, a niektóre wymagają kontaktu z konsultantem.

Jeśli chcesz uzyskać szczegółowe informacje o Twoich produktach ważne jest, abyś po połączeniu z Infolinią pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 wybrał opcję Klienta Indywidualnego, która w kolejnym kroku umożliwi Ci zalogowanie się do Bankowości Telefonicznej. 

W jaki sposób mogę aktywować Bankowość Telefoniczną?

Jeśli nie masz dostępu do Bankowości Telefonicznej, a chcesz być w pełni obsługiwany na Infolinii VeloBanku, skontaktuj się z nami w celu aktywacji usługi. Możesz tego dokonać:

  • dzwoniąc na Infolinię pod numer tel. +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu (z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00). Po wybraniu opcji Klienta Indywidualnego wybierz połącznie z konsultantem. Jeśli potwierdzałeś swoją tożsamość w oddziale i mamy w systemie Twój aktualny numer telefonu komórkowego oraz adres e-mail, wówczas po krótkiej weryfikacji możemy aktywować Bankowość Telefoniczną oraz Internetową.
  • udając się do Placówki Banku.
    Znajdź najbliższą Placówkę
W jaki sposób otrzymam dostępy, czyli login i hasło do Bankowości Telefonicznej?

W momencie aktywacji Bankowości Internetowej i Telefonicznej otrzymasz:

  • jeden login, który służy do logowania się do Bankowości Internetowej i Telefonicznej. Składa się on z 8, 9 lub 10 cyfr i jest wysyłany mailem;
  • hasło do Bankowości Telefonicznej, składające się z 8 cyfr. Jest ono wysyłane SMS-em;
  • hasło do Bankowości Internetowej, składające się z 14 znaków. Jest ono wysyłane SMS-em.

Do zalogowania się do Bankowości Telefonicznej wystarczy login i hasło dotyczące tej bankowości.

przypadku utraty danych do logowania możesz:

  • zadzwonić na Infolinię pod numer telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 i wybrać opcję Klienta Indywidualnego, a następnie połączenie z konsultantem. Po krótkiej weryfikacji wyślemy Ci dane do logowania. Infolinia dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu (z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00).
  • udać się do Placówki Banku.
    Znajdź najbliższą Placówkę

Ważne informacje

">

Bezpieczeństwo

Bankowanie na smartfonie

Stosujemy szereg zabezpieczeń, aby Twoje bankowanie było w pełni bezpieczne:

  • Logujesz się do aplikacji jednym z zabezpieczonych haseł: tradycyjnym (4-20 znaków), graficznym tzw. „wężykiem”, 4 cyfrowym PINem lub biometrią (odciskiem palca lub skanem twarzy).
  • Potwierdzasz transakcje kodem PIN.
  • Masz ustawione limity – wykryjesz dzięki nim próby przekroczenia kwoty jednorazowej transakcji albo dziennego limitu operacji. Możesz też ustawić limit czasowy – po wybranym przez Ciebie czasie przywrócimy limity do wartości sprzed zmiany.
  • W każdej chwili możesz zablokować dostęp do aplikacji przez bankowość internetową.
  • Jeżeli przez 3 minuty nie wykonasz żadnej czynności, aplikacja automatycznie Cię wyloguje, żeby zwiększyć bezpieczeństwo.
  • Twoje dane przekazywane są w sposób szyfrowany – chroni je bezpieczny protokół SSL.
  • Nie instaluj na swoim urządzeniu aplikacji do tzw. zdalnego pulpitu.

Z aktywną usługą Subskrypcje możesz zidentyfikować, czy wszystkie subskrypcje, które posiadasz są tymi, za które rzeczywiście chcesz płacić. W ten sposób łatwo wykryjesz niechciane płatności cykliczne zwiększając swoje bezpieczeństwo i unikniesz strat finansowych związanych z nieświadomą aktywacją subskrypcji.


Bankowanie na komputerze

Jak możesz zadbać o bezpieczeństwo?

  • Stwórz skomplikowane hasło do bankowości internetowej i mobilnej i nikomu go nie ujawniaj.
  • Loguj się do bankowości korzystając z własnych urządzeń (komputera, tabletu, telefonu).
  • Korzystaj z legalnego oprogramowania pobieranego z oficjalnych źródeł.
  • Regularnie aktualizuj oprogramowanie komputera i telefonu.
  • Włącz bezpłatną weryfikację behawioralną. Dzięki temu rozpoznamy, czy osoba zalogowana do Twojej bankowości to na pewno Ty.


Bankowanie przez telefon

Aby Bankowość Telefoniczna była bezpieczna dla naszych Klientów dostęp do uzyskania informacji i zlecenia większości dyspozycji jest uzależniony od poprawnej weryfikacji dokonanej przez konsultanta lub weryfikacji w serwisie automatycznym.
Potwierdzenie tożsamości w serwisie automatycznym polega na poprawnym wpisaniu przez Klienta na klawiaturze telefonu loginu oraz losowo wybranych przez system cyfr z hasła do Bankowości Telefonicznej. Konsultant w celu weryfikacji zada kilka pytań ale możesz też potwierdzić swoją tożsamość w aplikacji mobilnej bez podawania wrażliwych danych przez telefon.

Zachowaj czujność podczas rozmowy telefonicznej:

  • Nigdy nie podawaj rozmówcy kodów autoryzacyjnych.
  • Uważaj na podejrzane linki przesyłane przez komunikatory – mogą one prowadzić do fałszywych stron podszywających się pod bank.
  • Nie udostępniaj nikomu swoich danych logowania do bankowości elektronicznej, danych karty ani żadnych danych osobowych. Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o takie informacje.
  • Aby mieć pewność, że rozmawiasz z pracownikiem naszego banku, możesz w każdej chwili potwierdzić tożsamość konsultanta w bankowości mobilnej lub internetowej.

Dokumenty

Bankowość Internetowa
Kliknij, aby przejść do Centrum Dokumentów
Bankowość Mobilna
Kliknij, aby przejść do Centrum Dokumentów
Bankowość Telefoniczna
Kliknij, aby przejść do Centrum Dokumentów
Pobierz aplikację VeloBanku
QR Dostępna w AppStore, Google Play i AppGallery.
Zeskanuj kod QR, aby pobrać.
Aplikacja VeloBank 2 Aplikacja VeloBank
Telefon
Pobierz aplikację
VeloBanku

Pobierz aplikację