Ogólne

Loginu nie możesz zmienić, ale możesz ustawić dodatkowy własny login, tzw. alias. Gdy go nadasz, będziesz mieć dwa loginy do bankowości internetowej, które możesz stosować zamiennie:

  • login cyfrowy nadany przez bank podczas zakładania konta
  • login własny, tzw. alias, który ustalasz samodzielnie.

Aby ustawić swój alias  zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz opcję Ustawienia (w prawym górnym rogu), a następnie sekcję Hasła i bezpieczeństwo → Dostępne ustawienia i opcję Własny login.

 

Hasło do bankowości internetowej to kod weryfikacyjny, który służy do logowania się przez stronę internetową. Podczas aktywacji bankowości elektronicznej na numer telefonu zarejestrowany w systemie otrzymasz SMS-a z jednorazowym hasłem startowym. Hasło składa się z 8 cyfr.

Po pierwszym zalogowaniu się do bankowości internetowej (hasłem startowym z SMS-a) poprosimy Cię o wpisanie własnego hasła.

Maskowanie hasła polega na tym, że wpisujesz wyłącznie wybrane litery/cyfry z Twojego hasła.
Taki sposób wprowadzania hasła utrudnia jego odgadnięcie w całości. Jest to bardziej bezpieczny sposób niż wprowadzanie pełnego hasła.

Kiedy stosujesz hasło maskowane, to uzupełniasz kratki, które losowo wskaże system.
Wszystkie kratki są ponumerowane. System wskazuje kilka aktywnych kratek, które są białe. W te kratki wpisujesz znak, który znajduje się w Twoim haśle.  
Nieaktywne kratki są szare.

 

Hasło maskowane możesz ustawić w bankowości internetowej:
1. przejdź do Ustawień
2. wybierz Hasła i bezpieczeństwo → Dostępne ustawienia → Maskowanie hasła (zmień)
3. Zmień status na włączony -  dalej
4. potwierdź dyspozycję autoryzacją mobilną lub kodem       , który wyślemy do Ciebie SMS-em.

Jeśli zamiast hasła maskowanego wolisz logować się do bankowości internetowej wpisując całe hasło, możesz ustawić status na wyłączony.

Dokładnie sprawdzaj, czy informacje zawarte w SMS-ie autoryzacyjnym są zgodne z danymi transakcji. Zwróć uwagę, czy zgadza się numer rachunku i kwota transakcji.

Zawsze loguj się przez stronę www.velobank.pl, klikając przycisk "Zaloguj się".

Sprawdź przed zalogowaniem, czy adres strony na której wpisujesz login i hasło rozpoczyna się od https://secure.velobank.pl.

Nie klikaj w linki do logowania przesłane do Ciebie SMS-em – mogą prowadzić na fałszywe strony, które przechwytują dane logowania.

Nie odpowiadaj na e-maile od podejrzanych nadawców, nie otwieraj załączników do tych wiadomości i nie korzystaj z zawartych w nich linków.

Nie udostępniaj nikomu, nawet pracownikom naszego banku loginu i hasła do Twojej bankowości internetowej i mobilnej oraz kodów autoryzacyjnych.

Hasła do bankowości nie wykorzystuj w innych serwisach np. społecznościowych.

Nie udostępniaj tzw. zdalnego pulpitu podczas korzystania z bankowości internetowej

Nie podawaj nikomu danych Twojej karty płatniczej ani kodów BLIK.

Korzystaj z aktualnych wersji systemu operacyjnego, przeglądarek internetowych i programów antywirusowych.

Aby zmienić hasło do bankowości internetowej, po zalogowaniu przejdź do Ustawień w prawym górnym rogu, a następnie wybierz Hasła i bezpieczeństwo → Dostępne ustawienia, naciśnij kafel zmień Hasło do bankowości internetowej.

System wyświetli pola do wpisania Twojego dotychczasowego hasła. Następnie wprowadź nowe hasło.

Logowanie błędnymi danymi może doprowadzić do blokady dostępu do Bankowości Internetowej, dlatego warto upewnić się, czy wprowadzamy poprawne dane dostępowe.

Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć albo nie pamiętasz loginu do bankowości internetowej, możesz go samodzielnie odzyskać poprzez:

  • pytania weryfikacyjne,
  • weryfikację za pomocą aplikacji mObywatel.

Opcja 1. Przypomnij login.

Wyświetlimy Ci serię pytań weryfikacyjnych. Jeśli odpowiesz poprawnie na wszystkie pytania, na numer telefonu podany w Twojej bankowości zostanie wysłany kod autoryzacyjny, a na ekranie wyświetli się komunikat „W celu przypomnienia loginu niezbędne jest podanie hasła autoryzacyjnego, które zostało wysłane na Twój numer telefonu”. Gdy poprawnie podasz kod autoryzacyjny z SMS-a, na adres e-mail  podany w Twojej bankowości zostanie wysłany login, którym możesz zalogować się do swojej Bankowości.

Opcja 2. Przypomnij login  z aplikacją mObywatel:

  • zaloguj się do aplikacji mObywatel,
  • wybierz z dolnego menu ikonę Kod QR,
  • kliknij w „Zeskanuj kod QR”,
  • zeskanuj wyświetlany kod QR lub go przepisz,
  • potwierdź przekazanie nam swoich danych w aplikacji,
  • potwierdź swoją dyspozycję kodem SMS.

Login możesz odzyskać również:

  • na infolinii VeloBanku pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Wybierz opcję Klienta Indywidulanego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej lub połączenie z konsultantem. Infolinia dla Klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

 

Jeśli zablokujesz sobie dostęp do Bankowości Internetowej, możesz go odblokować samodzielnie klikając w przycisk ODBLOKUJ.

System nigdy nie poprosi o wprowadzenie większej ilości znaków niż posiada Twoje hasło. Przy wprowadzaniu hasła maskowanego widzisz standardowo 20 okienek. Jeśli jednak ostatnie aktywne pole (koloru białego) wykracza poza długość Twojego hasła, należy sprawdzić:

  • czy wprowadzasz prawidłowy login,
  • czy przed loginem lub po loginie nie została wstawiona spacja lub kropka - system odczytuje je jako dodatkowe znaki. Z tego powodu zalecamy wpisywanie loginu ręcznie,
  • czy hasło, którym próbujesz się logować, jest na pewno poprawne. Możliwe, że po raz kolejny próbujesz zalogować się hasłem z SMS-a, które służy tylko do jednokrotnego logowania. Pamiętaj, że po pierwszym zalogowaniu system wymusza zmianę hasła na własne.

Jeśli nie masz dostępu do bankowości  internetowej, a masz aktywny produkt typu rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, lokata, kredyt czy karta kredytowa, możesz ją aktywować:

  • podczas wizyty w placówce,

    Znajdź najbliższy oddział lub

  • podczas kontaktu z infolinią pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dla klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

Gdy do nas zadzwonisz wybierz opcję Klienta Indywidualnego, a następnie połączenie z konsultantem. Aby aktywować bankowość elektroniczną przez infolinię musisz posiadać aktualny numer telefonu oraz adres mejlowy w systemie banku. 

Jeśli nigdy nie posiadałeś/aś żadnego produktu w VeloBanku, wnioskując o dowolny produkt przez stronę internetową możesz otrzymać również dostęp do bankowości internetowej.

Silne hasło to podstawa bezpieczeństwa Twoich środków i danych osobowych.
Jakie stworzyć hasło do bankowości internetowej?
1. hasło musi mieć od 10 do 20 znaków,
2. hasło musi mieć przynajmniej jedną dużą i jedną małą literę, oraz cyfrę,
3. zalecamy, żeby użyć też znaku specjalnego [dozwolone znaki: ~`!@#$%^*()-_+={}[]\|:;,.?/> (bez & ' " < spacji)]

Pamiętaj:
- pomieszaj litery i cyfry - to lepszy pomysł niż najpierw litery, potem cyfry,
- imiona, data urodzenia czy kolejne znaki z klawiatury to słabe zabezpieczenie,
- nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do logowania,
- nigdy nie zapisuj hasła na kartce czy w przeglądarce internetowej.

Możesz ograniczyć lokalizacje, z których masz dostęp do swojej bankowości internetowej. Poza wybraną lokalizacją bankowość internetowa będzie niedostępna. Zwiększy to jeszcze bardziej bezpieczeństwo Twoich środków i danych. Do wyboru dostępne masz trzy lokalizacje: Świat, Europa i Polska. Logowanie spoza wybranej lokalizacji będzie wymagało podania dodatkowego kodu, który wyślemy do Ciebie SMS-em.       

Jak możesz to zrobić:

  1. przejdź do Ustawień,
  2. wybierz zakładkę Hasła i bezpieczeństwo → Bankowość Internetowa → Ustawienia kanału dostępu → Ograniczanie dostępu dla wybranych lokalizacji,
  3. wybierz lokalizacje, z których będziesz mieć dostęp do swojej bankowości internetowej
  4. potwierdź dyspozycję autoryzacją mobilną lub kodem autoryzacyjnym, który wyślemy do Ciebie SMS-em.

Maksymalna kwota limitu dziennego to:

  • 200 000 zł dla klientów indywidualnych i bankowości premium,
  • 500 000 zł dla klientów private banking,
  • 5000 zł dla posiadaczy Rachunku Dla Osoby Małoletniej.

Dla nowych klientów bankowości internetowej limit ten ustawiliśmy automatycznie na poziomie 25 000 zł, a dla klientów private banking - 50 000 zł.

Zawsze możesz ustawić własne limity:

  • wejdź w Ustawienia,
  • wybierz zakładkę Kanały dostępu → Limity Transakcji  → Bankowość Elektroniczna → Internetowa,
  • określ wysokość dziennego limitu transakcji oraz limitu pojedynczej transakcji,
  • potwierdź dyspozycję autoryzacją mobilną lub kodem autoryzacyjnym, który wyślemy do Ciebie SMS-em.                                                                                                            

Bez limitu zrealizujesz:

  1. transakcje  pomiędzy Twoimi rachunkami, które dla Ciebie prowadzimy w ramach VeloBanku (w tym ustanowienie zlecenia stałego/jednorazowego, zerwanie lokaty, modyfikacja lokaty, polegająca na zmianie rachunku do zwrotu środków na Twój rachunek, który dla Ciebie prowadzimy),
  2. transakcje płatnicze stanowiące uznanie rachunków kredytowych prowadzonych przez VeloBank,
  3. transakcje płatnicze na poczet produktów inwestycyjnych oraz ubezpieczeniowych oferowanych przez VeloBank.

Jeśli nie możesz znaleźć albo nie pamiętasz loginu lub hasła do Bankowości Internetowej:

  • możesz skorzystać z opcji przypomnienia loginu i resetu hasła bezpośrednio na stronie logowania
  • pójdź do placówki banku

    Znajdź najbliższy oddział lub

  • skontaktuj się z infolinią VeloBanku pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01, wybierz opcję klienta indywidulanego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej lub połączenie z konsultantem. Infolinia dla klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

Zanim zadzwonisz na Infolinię przygotuj login i hasło do bankowości telefonicznej.

Login do bankowości telefonicznej jest taki sam jak do bankowości internetowej, natomiast hasło wysłaliśmy do Ciebie SMS-em. Po przygotowaniu tych danych zadzwoń na infolinię, wybierz opcję klienta indywidualnego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej. Po zalogowaniu będziesz mieć możliwość odblokowania dostępu do bankowości internetowej - w kolejnym kroku lektor udostępni Ci opcję resetu hasła do bankowości internetowej. Po zatwierdzeniu jej symbolem #, dostaniesz SMS-a z jednorazowym hasłem do logowania się do bankowości internetowej.

Zobacz schemat infolinii

Jeśli nie pamiętasz lub nie posiadasz danych do logowania do bankowości telefonicznej, na naszej infolinii wybierz opcję klienta indywidualnego, a następnie połączenie z konsultantem, który po weryfikacji pomoże Ci odblokować dostęp do bankowości internetowej.

Tak. Aby to zrobić, wejdź w historię transakcji i wybierz interesującą Cię transakcję. Gdy klikniesz w jej szczegóły znajdziesz możliwość wygenerowania potwierdzenia przelewu.

Uwaga - dla przelewu, który jeszcze nie został zrealizowany, na potwierdzeniu znajdzie się dopisek: „transakcja oczekująca”.

Na ekranie logowania do bankowości internetowej z prawej strony wyświetla się kod QR dzięki któremu nie musisz wpisywać swojego loginu ani hasła, ale szybciej i bezpieczniej możesz uwierzytelnić się za pomocą swojej aplikacji mobilnej.

Wystarczy że w aplikacji mobilnej wejdziesz w ustawienia w lewym górnym rogu ekranu, następnie Loguj się i autoryzuj kodem QR Skanuj. Zeskanujesz kod QR i potwierdź operację wpisując otrzymane hasło SMS w aplikacji.

Dzięki kantorowi możesz swobodnie wymieniać środki w swojej bankowości elektronicznej i płacić w 10 walutach (USD, EUR, CHF, GBP, NOK, SEK, DKK, CZK, HUF, JPY). Nasz kantor działa codziennie przez całą dobę.

Możesz składać zlecenia wymiany walut. Gdy kurs zmieni się zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, transakcja zostanie zrealizowana automatycznie.

Aby skorzystać z kantoru w bankowości internetowej wejdź w zakładkę Usługi → VeloKantor.

Więcej o kantorze przeczytasz na stronie Internetowy kantor z atrakcyjnymi kursami walut online – VeloKantor

Tak, gdy masz wydany nowy dowód osobisty polski, możesz samodzielnie zmienić jego dane w bankowości internetowej.

Przejdź do  Ustawień  w prawym górnym rogu, następnie Moje dane Dostępne ustawienia Moje dane Zmień.

Tak, brak zaktualizowanych danych Twojego dokumentu  tożsamości spowoduje, że nie skorzystasz z produktów i usług jakie dla Ciebie przygotowaliśmy w zakładkach Oferty oraz Usługi. Niemożliwe będzie również zlecenie przelewów zewnętrznych czy podgląd w szczegóły Twoich produktów.

Wciąż jednak spłacisz swoje kredyty, zlecisz przelewy między swoimi rachunkami, zastrzeżesz karty płatnicze.

Dlatego zachęcamy do szybkiej aktualizacji swojego dokumentu tożsamości, aby wszystkie funkcjonalności naszej bankowości mobilnej były cały czas dla Ciebie dostępne.

Usługa TwójSejf umożliwia zablokowanie części środków na koncie, np. gdy wiesz że za kilka dni czeka Cię wydatek i nie chcesz wcześniej wydać za dużo.

W każdej chwili możesz zdjąć blokadę aby wykorzystać odłożoną sumę pieniędzy.  Usługa jest darmowa.

Z sejfu możesz skorzystać w zakładce Finanse Konta Szczegóły konta Twój sejf.

Usługa VeloID to Twoja cyfrowa tożsamość, dzięki usłudze możesz potwierdzić swoją tożsamość np. u dostawcy energii. Możesz ustalić, jaki zakres danych chcesz udostępnić. Wymogiem przystąpienia do usługi VeloID jest posiadanie na kartotece w banku: PESEL oraz dowodu osobistego lub paszportu lub wybranej karty pobytu z numerem PESEL.

Usługę aktywujesz w bankowości internetowej w zakładce Usługi VeloID.

W Velobanku możesz założyć także Profil zaufany za pomocą którego możesz szybko zidentyfikować swoje dane i potwierdzić tożsamość np. w urzędach. Te dane to m.in.: imię i nazwisko, data urodzenia, PESEL.

Możesz założyć profil zaufany jeśli:

  • posiadasz numer PESEL,
  • masz pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.

Skorzystanie z profilu zaufanego nie jest możliwe w przypadku osób poniżej 13. roku życia oraz uznanych za ubezwłasnowolnione.

Aby założyć profil przejdź do: Usługi Cyfrowa tożsamość Profil zaufany.

Dzięki Subskrypcjom możesz kontrolować opłaty, które pobierane są automatycznie z Twojej karty VeloBanku. Jeśli Twoja karta powiązana jest z subskrypcjami różnych dostawców, zobaczysz je w jednym miejscu w bankowości. Usługa ułatwia zarządzanie wydatkami i pozwala kontrolować w jakich miejscach podpięta jest karta.

Przy wyborze opcji płatności za usługę, którą subskrybujesz u danego dostawcy, wpisz dane ze swojej karty VeloBanku. Dzięki temu wszystkie zrealizowane i nadchodzące płatności sprawdzisz w bankowości elektronicznej w zakładce Usługi – Sybskrypcje.

Więcej o usłudze przeczytasz na stronie Subskrypcje w VeloBanku – Zarządzaj Swoimi Finansami

Zmiany w bankowości internetowej

Nową bankowość zaprojektowaliśmy zgodnie z najnowszymi trendami technologicznymi. Nowa bankowość jest bardziej ergonomiczna. Dzięki temu sprawniej i szybciej działa, a my częściej i szybciej będziemy mogli ją usprawniać. Jest także bardziej intuicyjna. Łatwo znajdziesz wszystko, czego w danym momencie potrzebujesz. Dostosujemy ją do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, m.in. osób niedowidzących i niedosłyszących. Z nowej bankowości możesz swobodnie korzystać na dowolnym urządzeniu - komputerze, tablecie, czy telefonie.

Nie zmieniamy sposobu logowania i autoryzacji. Jeśli będziemy go zmieniać, poinformujemy Cię o tym odpowiednio wcześniej.

Tak, pracujemy nad zmianą aplikacji mobilnej. Uprzedzimy Cię wcześniej, co i kiedy dokładnie się zmieni.

Zawsze stosujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa i aktualizujemy je na bieżąco. Bezpieczeństwo środków klientów jest dla nas priorytetem.

Sprawdź, czy jesteś w odpowiednim profilu. Zmieniliśmy miejsce, w którym przełączasz się między profilami. W górnym menu przy swoim imieniu i nazwisku możesz rozwinąć listę. Po wybraniu właściwego profilu, możesz się na niego przelogować.

Zmieniliśmy miejsce, w którym przełączasz się między profilami. W górnym menu przy swoim imieniu i nazwisku możesz rozwinąć listę. Po wybraniu właściwego profilu, możesz się na niego przelogować.

Pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami. Obserwuj nasze social media i aktualności na naszej stronie internetowej. Będziemy informowali Cię o kolejnych zmianach.

Nasza bankowość jest wspierana przez wersje przeglądarek od wersji:

  • Chrome - 78
  • Safari - 13
  • Edge - 79
  • Firefox - 71
  • Opera – 65

Wkrótce pełną wersją nowej bankowości dostosujemy do potrzeb osób niepełnosprawnych. Więcej informacji o tym standardzie znajdziesz pod adresem: https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/wcag-21-w-skrocie.

Z bankowości możesz swobodnie korzystać na różnych rozdzielczościach ekranów: na komputerach, tabletach, czy telefonach.

Przestępcy mogą wykorzystać wiedzę o zmianach i budować w ten sposób swoją wiarygodność, gdy będą próbować podszywać się pod bank. Jeśli jednak zachowasz dotychczasowe standardy bezpieczeństwa, próby te nie będą skuteczne. Pamiętaj, że adres strony logowania oraz sam proces logowania i autoryzacji transakcji, pozostaje bez zmian. Zapoznaj się z zasadami bezpieczeństwa logowania na stronie:
https://www.velobank.pl/bezpieczna-bankowosc/bezpieczenstwo-logowania.

Więcej informacji o bezpieczeństwie oraz najnowsze ostrzeżenia o zagrożeniach znajdziesz pod adresem: https://www.velobank.pl/bezpieczna-bankowosc
Jeżeli coś wzbudzi Twoją niepewność, skontaktuj się z naszą infolinią.