Menu - segmenty
[Klienci indywidualni] Menu - pomoc
Czeki BLIK to wygodna i bezpieczna funkcja dostępna w aplikacji VeloBanku, która pozwala na czasowe zarezerwowanie określonej kwoty i zrealizowanie jej w formie czeku. Usługa pozwala na wypłacenie gotówki z bankomatu lub dokonanie płatności bez potrzeby użycia karty, konta czy aplikacji mobilnej po stronie osoby realizującej czek.
Aby wystawić czek BLIK, wystarczy skorzystać z aplikacji mobilnej. Wybierz opcję Utwórz czek BLIK, określ kwotę, termin ważności i ustal hasło wymagane do skorzystania z czeku. System automatycznie zablokuje środki na Twoim koncie na wskazany czas.
Aby zrealizować czek BLIK należy posiadać kod BLIK i hasło danego czeku ustawione przy jego wystawianiu. Po wpisaniu tych danych np. w bankomacie lub terminalu można skorzystać maksymalnie z kwoty określonej w czeku. Niewykorzystana kwota wraca na Twój rachunek.
Warto wiedzieć!
Czek może mieć ważność w przedziale od 15 minut do maksymalnie 72 godzin (o terminie ważności decyduje wystawca czeku). Domyślny limit czeku BLIK w VeloBanku to 500 zł. Możesz zmienić ten limit maksymalnie do kwoty 2500 zł.
Wybierz w sklepie internetowym płatność BLIK lub powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK.
Uruchom Bankowość Mobilną, kliknij na ikonę BLIK i pobierz kod BLIK.
Przepisz kod BLIK na stronie internetowej lub terminalu oraz potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie
Możesz wykonać trzy transakcje do 50 zł bez potwierdzania PINem. Dopiero kolejna, czwarta transakcja lub płatność przekraczająca tę kwotę będzie wymagała potwierdzenia kodem PIN. Ustawienia potwierdzania płatności BLIK możesz zmienić w aplikacji.
BLIK to idealny sposób na proste i bezpieczne zakupy w internecie. Wybierz w sklepie internetowym płatność BLIK, podaj kod z aplikacji w telefonie i gotowe.
Czeki BLIK to wygodna i bezpieczna funkcja dostępna w aplikacji VeloBanku, która pozwala na czasowe zarezerwowanie określonej kwoty i zrealizowanie jej w formie czeku. Usługa pozwala na wypłacenie gotówki z bankomatu lub dokonanie płatności bez potrzeby użycia karty, konta czy aplikacji mobilnej po stronie osoby realizującej czek.
Aby wystawić czek BLIK, wystarczy skorzystać z aplikacji mobilnej. Wybierz opcję Utwórz czek BLIK, określ kwotę, termin ważności i ustal hasło wymagane do skorzystania z czeku. System automatycznie zablokuje środki na Twoim koncie na wskazany czas.
Aby zrealizować czek BLIK należy posiadać kod BLIK i hasło danego czeku ustawione przy jego wystawianiu. Po wpisaniu tych danych np. w bankomacie lub terminalu można skorzystać maksymalnie z kwoty określonej w czeku. Niewykorzystana kwota wraca na Twój rachunek.
Warto wiedzieć!
Czek może mieć ważność w przedziale od 15 minut do maksymalnie 72 godzin (o terminie ważności decyduje wystawca czeku). Domyślny limit czeku BLIK w VeloBanku to 500 zł. Możesz zmienić ten limit maksymalnie do kwoty 2500 zł.
Wolisz kupować z domu? Masz swoje ulubione sklepy online? Płać jeszcze szybciej i wygodniej w swojej bankowości mobilnej.
Dodawaj w ten sposób do listy zapisanych inne sklepy lub przeglądarki, w których chcesz płacić bez kodu BLIK. Możesz je w każdej chwili usunąć lub zmienić ich nazwy. Aby to zrobić, wejdź w Ustawienia usługi BLIK, a następnie dokonaj zmian w opcji Zapamiętane sklepy i przeglądarki.
Aby korzystać z usługi musisz mieć aktywną funkcję BLIK w telefonie.
Pamiętaj, że usługa nie działa wszędzie. Możesz z niej korzystać tylko w sklepach/ przeglądarkach, które akceptują opcję płatności bez kodu BLIK.
Potrzebujesz pożyczyć pieniądze od znajomego, a może ktoś zapomniał oddać Ci za wspólne zakupy?
Wyślij prośbę o przelew z aplikacji VeloBank. Gdy odbiorca ją zaakceptuje, pieniądze trafią od razu na Twoje konto.
Prośbę możesz wysłać do znajomych:
Nie musisz znać ich numeru rachunku, wystarczy numer telefonu.
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, a następnie przejdź do usługi „Prośba o przelew”. Znajdziesz ją w ustawieniach BLIK.
Wybierz jednego lub kilku odbiorców prośby z książki lub wpisz ich ręcznie.
Następnie wpisz kwotę, o przesłanie której prosisz oraz tytuł prośby. Wyślij prośby do znajomych i czekaj na przelewy. Pamiętaj, że Twój znajomy może odrzucić prośbę lub nic z nią nie zrobić. Prośba o przelew czeka na reakcję przez 72 godziny.
Wspólne zakupy, zrzutka na prezent albo wyjście na pizzę ze znajomymi? Podziel rachunek w VeloBank!
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, a następnie przejdź do usługi „Podział rachunku”. Znajdziesz ją w ustawieniach BLIK
Wpisz kwotę wydatków którą chcesz podzielić. Wybierz z książki znajomych lub wpisz ich numery telefonu ręcznie. Pamiętaj, że do podziału rachunku możesz dodać także siebie!
W razie potrzeby zmodyfikuj ręcznie kwoty przy poszczególnych osobach. Nie zapomnij o dodaniu informacji czego dotyczy podział rachunku! Wyślij prośby o zwrot środków i czekaj na przelewy od znajomych.
Bank posługuje się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdują się na www.velobank.pl/slownik