VeloBank wyróżniony przez ekspertów jako wzorowa marka

06.06.2025

W tegorocznej edycji raportu branżowego „Marka i Marketer Roku”, wydawanego przez redakcję Media Marketing Polska, VeloBank został doceniony jako „wzorowo prowadzona marka”. W zestawieniu bank stanowił jedynego przedstawiciela sektora finansów. Eksperci zwrócili szczególną uwagę m.in. na wyróżniający się rebranding, aktywność reklamową i nowatorskie podejście do roli ambasadorki marki, popularnej aktorki Magdaleny Różczki.

„Marka i Marketer Roku” to zestawienie firm reprezentujących danego roku najwyższy poziom komunikacji marketingowej. Opracowanie powstaje na podstawie analizy danych udostępnionych m.in. przez: Euromonitor, Gemius/PBI, IDC, IQVIA, NielsenIQ, Publicis Groupe, Samar, Statista, Wavemaker. Wydawcą publikacji jest redakcja magazynu Media Marketing Polska.

Love brand, który przyciąga

W uzasadnieniu wyróżnienia eksperci wskazali na siłę marki stworzonej przez zespół VeloBanku. Jej wykreowanie oraz dalszy rozwój został podsumowany jako „wzorowy”. Podkreślono też dużą aktywność reklamową firmy od początku jej obecności na rynku.

Eksperci w raporcie podkreślili,  że wypracowane wzrosty zdają się świadczyć, że  marce udało się zyskać zaufanie, a poświadczeniem może być fakt, że VeloBank zajął pierwsze miejsce w rankingu satysfakcji klientów detalicznych w ostatniej edycji badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów banków 2024”.[1] To uznanie za konkurencyjne opłaty i prowizje oraz jakość obsługi.

- Każdego roku rozwijamy marketing VeloBanku w duchu love brandu. Podjęliśmy się wyzwania, bo wierzymy, że sektor finansowy potrzebuje wyrazistych i spójnych działań skupionych na satysfakcji oraz wygodzie klientów. Jesteśmy dynamiczni, stale aktualizujemy wiedzę o potrzebach rynku, rozmawiamy z konsumentami o tym, jaki powinien być współczesny bank. Wyróżnienie VeloBanku w raporcie „Marka i Marketer Roku” traktujemy jako zobowiązanie, by podtrzymywać ten kierunek, bo wiemy, że wybraliśmy dobrze – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Ambasadorka 2.0

Autorzy raportu wskazują na nowatorskie podejście do roli ambasadorki marki. Wcieliła się w nią popularna aktorka kinowa i telewizyjna, Magdalena Różczka. Widoczna w spotach i na kreacjach reklamowych oprócz tego często zabiera głos na temat testowanych przez nią produktów VeloBanku, jest też aktywna społecznie. Ambasadorka inspiruje konsumentów do aktywności spoza obszaru finansów, zapraszając młodych artystów do rozwijania kariery w ramach programu VeloTalent, a ostatnio zaangażowała się w akcję promującą zdrowe nawyki, prowadzoną przez VeloBank. W ten sposób jej zaangażowanie wykracza poza tradycyjne podejście marketerów do wykorzystania wizerunku celebrytów do działań promocyjnych.

Raport „Marka i Marketer Roku 2025” można pobrać na stronie: https://mmponline.pl/downloads/Raport-Marka-i-Marketer-Roku-2025/.

VeloBank_Ivetta Biały z zespołu PR.jpg [490.52 KB]

VeloBank_Marka i Marketer Roku.jpg [408.42 KB]

[1] https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/biuro-prasowe/velobank-najlepiej-ocenianym-bankiem-w-ogolnopolskim-rankingu-satysfakcji-klientow.html