VeloBank buduje most wygody między bankowością zdalną a tradycyjną i otwiera 200. placówkę

21.11.2025

Mimo, że statystycznie kurczy się sieć stacjonarnych banków w Polsce (w ciągu 5 lat zmniejszyła się o 21 proc.), to nadal dla wielu z nas możliwość osobistego kontaktu z doradcą ma duże znaczenie. VeloBank konsekwentnie realizuje strategię budowania nowoczesnej i wygodnej oferty, a otwarcie 200. placówki to kolejny krok na tej drodze.

Jeszcze w 2020 roku, zgodnie z danymi Komisji Nadzoru Finansowego, w Polsce dostępnych było 5769 oddziałów i 6368 innych placówek bankowych. W sierpniu tego roku zaktualizowane zestawienie KNF wskazywało na istnienie 4877 oddziałów oraz 4666 filii, ekspozytur, innych placówek obsługi klienta i przedstawicielstw banków działających w Polsce1.

Nie oznacza to jednak, że instytucje finansowe rezygnują ze stacjonarnej obsługi klienta. JPMorgan Chase, działający w ponad 100 krajach na całym świecie, ogłosił, że do końca 2027 roku otworzy ponad 500 nowych oddziałów banku Chase, skupiając się na mniejszych ośrodkach, a nawet terenach wiejskich.2 Oddziały zmieniają swój charakter, a marki takie jak VeloBank troszczą się o komfort klientów korzystających również ze stacjonarnej bankowości.

- Wygodny dostęp do oferty VeloBanku oraz wysoka jakość obsługi pozostają dla nas kluczowe. Działamy w duchu strategii technologii z ludzką twarzą, budując most między obsługą zdalną a tradycyjną. Nasza sieć placówek zmienia się dynamicznie, odpowiadając na potrzeby współczesnych klientów i wspierając ideę bankowości relacyjnej. Dlatego otwieramy nowe oddziały, w których klienci mogą w wygodny sposób poznać nie tylko szeroką ofertę produktową, lecz także, przy wsparciu doradców, odkryć możliwości naszych kanałów zdalnych - wskazuje Adrian Adamowicz, Członek Zarządu ds. Bankowości Detalicznej w VeloBanku.

Bliżej, lepiej i z ofertą dla biznesu

Otwarcie 200. placówki VeloBanku to kamień milowy w dynamicznym rozwoju sieci. Dziś dostęp do świata bardziej velo ułatwia już 69 oddziałów własnych oraz 131 placówek partnerskich banku. Niemal 800 doradców każdego dnia wspiera tych klientów, dla których osobista rozmowa z bankierem ma nadal duże znaczenie. W ostatnim czasie otwieraliśmy 8-9 placówek kwartalnie.

Ważnym krokiem związanym z poszerzaniem stacjonarnej dostępności banku jest transakcja przejęcia detalicznej części Citi Handlowego, która znacząco wpłynie na zwiększenie liczby oddziałów działających pod szyldem wygodnego bankowania. Systematyczne podnoszenie jakości obsługi zostało docenione przez samych klientów. Potwierdza to pierwsze miejsce VeloBanku w najnowszej edycji badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów banków 2024”.3

- Nasza rozwijająca się sieć stacjonarna to zarówno duże ułatwienie dla klientów indywidualnych, jak i realne wsparcie dla firm. Jesteśmy w trakcie ważnego procesu zwiększania dostępności oferty business banking w oddziałach, tak aby przedsiębiorcy mogli wygodnie korzystać z naszych usług. Już dziś w sieci partnerskiej można skorzystać z VeloLeasingu i wybranej gamy produktów dla mikro, małych i średnich firm - dodaje Adrian Adamowicz.

Świat jeszcze bardziej velo

W październiku VeloBank przeprowadził szeroko zakrojoną kampanię zapraszającą do otwierania placówek bankowych w modelu franczyzowym. Sieć wyróżnia się szeroką dostępnością produktów w filiach, dostępem do tych samych rozwiązań IT, z których korzystają pracownicy sieci własnej, sprawdzonym modelem onboardingu oraz bieżącym wsparciem dedykowanych zespołów eksperckich.

- Chcemy, by na mapie Polski pojawiło się jak najwięcej miejsc, gdzie można porozmawiać z doradcą, który odpowie na wszelkie pytania dotyczące oferty i pomoże w formalnościach. VeloBank dynamicznie rozwija sieć placówek, a 200. oddział w Świnoujściu to jeden z licznych kroków w tym procesie. Innowacyjna bankowość w rozumieniu VeloBanku to nie tylko wyróżniające się kanały zdalne, ale też stacjonarna dostępność w nowoczesnym i wygodnym wydaniu - mówi Wojciech Olearnik, Dyrektor Departamentu Sieci Partnerskiej VeloBanku.

Najbliższy oddział VeloBanku można znaleźć na stronie: https://www.velobank.pl/oddzialy#/placowki.

Finansowanie w formie leasingu oferowane jest przez VeloLeasing S.A. VeloLeasing S.A. jest spółką z grupy kapitałowej VeloBank S.A.

 

[1] https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/2025_08-Dane_statystyczne_PL_95497.xlsx

[2] https://media.chase.com/news/chase-celebrates-major-milestone-in-its-multi-billion-dollar-retail-expansion

[3] https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/biuro-prasowe/velobank-najlepiej-ocenianym-bankiem-w-ogolnopolskim-rankingu-satysfakcji-klientow.html

Infografika - 200. placówka