Najnowsze rozwiązania cyfrowego bezpieczeństwa chronią klientów VeloBanku

04.04.2024

Klienci VeloBanku są jeszcze bezpieczniejsi podczas korzystania z cyfrowych kanałów dostępu. Użytkownicy bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mogą uruchomić bezpłatną usługę weryfikacji behawioralnej. Innowacyjny system zapamiętuje w jaki sposób używamy cyfrowej bankowości – jak szybko piszemy na klawiaturze, klikamy czy pod jakim kątem najczęściej trzymamy smartfon korzystając z aplikacji VeloBanku. Kiedy wykryje, że ktoś niepowołany realizuje operacje bankowe, wysyła powiadomienie, a podejrzana transakcja może zostać odrzucona. W ten sposób VeloBank troszczy się o cyfrowe bezpieczeństwo klientów i podnosi komfort e-bankowania wykorzystując najnowsze technologie.

Każdego roku przybywa użytkowników zdalnego dostępu do usług bankowych. Zgodnie z danymi Związku Banków Polskich opublikowanymi w cyklicznym „Raporcie NetB@nk” w drugim kwartale 2023 r. 20,6 mln Polaków korzystało z bankowości mobilnej, a 22,5 mln z bankowości internetowej obsługiwanej z pomocą laptopa lub komputera stacjonarnego[1]. Wraz z rozwojem cyfrowego bankowania pojawia się szereg wyzwań związanych z cyberbezpieczeństwem. O palmę pierwszeństwa w dziedzinie rozwiązań chroniących środki finansowe klientów walczy VeloBank, który wprowadził bezpłatną usługę weryfikacji behawioralnej. Za dostarczenie tej funkcjonalności do klientów banków odpowiada Biuro Informacji Kredytowej S.A. (BIK).

Wystarczy kilka kliknięć, by wyrazić zgodę na uruchomienie w cyfrowych kanałach dostępu nowej technologii, która chroni przed niepowołanym dostępem do środków. Rozwiązanie uczy się charakterystycznych cech korzystania przez użytkowników z aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Dzięki temu system zapamiętuje w jaki sposób klienci używają ekranu swojego smartfona, pod jakim kątem trzymają urządzenie, jak szybko piszą czy w jaki sposób korzystają z komputerowej myszki.

– Kiedy tyko system weryfikacji behawioralnej wykryje, że ktoś nieuprawniony zalogował się na nasze konto i np. zleca przelewy, wyśle powiadomienie o nietypowej sytuacji, wywoła dodatkową autoryzację lub nawet odrzuci wątpliwą transakcję. To kolejna cegiełka jaką dołożyliśmy, by zapewnić klientom najwyższy poziom cyfrowego bezpieczeństwa. Dbamy też o komfort użytkowników i przejrzystość naszych rozwiązań. Weryfikacja behawioralna zbiera dane służące do blokowania nieautoryzowanych transakcji i robi to „w tle”, a więc bez konieczności działań ze strony klienta. To wygodne rozwiązanie stanowi skuteczną dodatkową barierę dla cyberprzestępców. Dlatego zachęcamy do korzystania z tej nowej ochrony kanałów elektronicznych jak najszersze grono klientów – podkreśla Marek Korulczyk, Kierownik Wydziału Przeciwdziałania Nadużyciom w Departamencie Bezpieczeństwa VeloBanku.

Zgoda na weryfikację behawioralną jest dla klientów VeloBanku dobrowolna. W każdej chwili mogą też ją wycofać w swojej bankowości internetowej lub mobilnej. W ramach weryfikacji behawioralnej bank ani Biuro Informacji Kredytowej S.A. nie zbiera informacji o kliencie, które dotyczyłyby tego:

  • jakie hasła i teksty wpisuje,
  • jakie strony odwiedza,
  • jakie operacje wykonuje.

Jest to zatem rozwiązanie, które znacząco wzmacnia bezpieczeństwo klientów, a jednocześnie nie ingeruje w ich prywatność.

 

[1] https://www.zbp.pl/raporty-i-publikacje/raporty-cykliczne/raport-netbank

Weryfikacja behawioralna_ekran_grafika.png [99.97 KB]