Co drugi użytkownik aplikacji VeloBanku aktywnie korzysta z VeloKorzyści

16.10.2025

Ponad połowa klientów VeloBanku zwiększyła swój poziom korzyści w popularnym programie lojalnościowym VeloKorzyści. Więcej niż co trzeci uczestnik (38%) awansował na wyższą pozycję już w pierwszych dniach od dołączenia. A w tym programie, który obchodzi właśnie rocznicę, każda aktywność się liczy. Klienci zdobywają punkty za transakcje, spośród których najpopularniejsze to: płatności kartą debetową, kredytową, BLIKIEM, VAS-y oraz operacje w VeloKantorze1.

Program lojalnościowy VeloKorzyści ma już rok. Od początku jest on dostępny w aplikacji mobilnej VeloBanku. Opiera się na mechanizmie zbierania punktów, które pozwalają osiągać cztery poziomy. Działa w myśl zasady: im więcej bankujesz, tym więcej zyskujesz – częstsze korzystanie z aplikacji, karty czy BLIKA przekłada się na szybszy awans i więcej profitów: wyższy cashback, oferta kredytowa z obniżonym oprocentowaniem oraz zniżki na ubezpieczenie OC/AC. Program wciąż ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb klientów.

– Widzimy wyraźny wzrost aktywności osób korzystających z programu, a szybkie awanse w poziomie benefitów pokazują jego realne wsparcie w codziennym życiu. W VeloBanku stawiamy na wygodę i rozwijamy rozwiązania obejmujące: finanse, zdrowie, zakupy oraz podróże. Słuchamy sugestii klientów i dzięki nim wprowadzamy zmiany, np. cashback, który można wykorzystać nie tylko jako voucher na platformie zakupowej VeloMarket, ale również przelać bezpośrednio na swoje VeloKonto i skorzystać z niego dowolnie, według potrzeb i uznania – mówi Marek Grodkiewicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Transformacji Kanałów Cyfrowych.

VeloKorzyści w liczbach

Dane VeloBanku wskazują, że użytkownicy VeloKorzyści korzystają z bankowości mobilnej i jej usług aktywniej niż przed dołączeniem do programu. Najwięcej punktów zdobywają za codzienne czynności: wpływy na konto (81% uczestników), płatności kartą debetową (76%) oraz BLIKIEM (73%). Coraz więcej osób zdobywa punkty również poprzez oszczędzanie, bo od początku programu połowa użytkowników zapewnia regularnie środki na koncie oszczędnościowym. Miesięcznie już co 13. klient punktuje również za wpłatę na konto świadczenia Rodzina 800+.

O rosnącej aktywności uczestników VeloKorzyści świadczy fakt, że wśród klientów, którzy podnieśli swój poziom, 38% z nich zrobiło to już w pierwszych 30 dniach, 64% w ciągu 60 dni, a 80% w ciągu 90 dni. To pokazuje, że program skutecznie motywuje do regularnego korzystania z usług bankowych, a awans w poziomie korzyści zachęca do jeszcze większego zaangażowania. Przykładem rosnącego zainteresowania programem jest Pakiet Medyczny. Jego popularność wzrasta średnio o 15% miesięcznie.

Najpopularniejsze usługi

Jakie usługi w ramach VeloKorzyści najbardziej cenią klienci? Statystyki pokazują, że coraz chętniej korzystają z funkcji „Moje rachunki”, dzięki której w prosty sposób mogą opłacać faktury i zarządzać domowym budżetem. Wykorzystanie tej usługi rośnie średnio o 12% miesięcznie, a uczestnicy od drugiego poziomu otrzymują 5% cashbacku za jej używanie. Popularnością cieszą się również płatności za usługi transportowe: bilety komunikacyjne, parkingi, autostrady, winiety, dzięki którym klienci zyskują do 20% zwrotu za płatności. Dzięki aktywnemu korzystaniu z tych usług, klienci mogli w ciągu roku zyskać nawet 600 zł cashbacku.

Kto korzysta z programu?

Analiza użytkowników pokazuje, że VeloKorzyści szczególnie trafiają do osób młodszych i aktywnych zawodowo. Najliczniejszą grupę stanowią klienci w wieku 25-44 lata. Najwięcej uczestników mieszka w województwach mazowieckim i śląskim. Wśród korzystających z programu nieznacznie przeważają mężczyźni, którzy stanowią 54% wszystkich użytkowników, a różnice między mieszkańcami małych i dużych miejscowości są niewielkie. To dowód, że program jest uniwersalny i odpowiada na potrzeby szerokiej grupy klientów, niezależnie od płci czy miejsca zamieszkania.

Jak dołączyć?

Aby dołączyć do VeloKorzyści, najłatwiej jest po prostu otworzyć VeloKonto i aktywować program w aplikacji. Dla tych, którzy jeszcze nie skorzystali z oferty, bank ma dobrą wiadomość. Obecnie trwa promocja „Max VeloKorzyści Na Start”. Promocja obowiązuje od 1 sierpnia 2025 r. i jest dostępna dla osób, które nie posiadały konta osobistego w VeloBanku od 31 grudnia 2022 r. do dnia poprzedzającego jej rozpoczęcie. Nowi klienci, którzy założą VeloKonto i aktywują program do 31 października, otrzymują od razu dostęp do 4. poziomu na trzy pełne miesiące kalendarzowe, aby od początku korzystać ze wszystkich przywilejów.

Regulamin oraz szczegółowy zakres programu lojalnościowego VeloKorzyści można znaleźć na stronie internetowej: VeloKorzyści - VeloBank.

Nota prawna: VeloKorzyści to program lojalnościowy dostępny w aplikacji mobilnej VeloBanku. Udział wymaga aktywnego dostępu do bankowości mobilnej, akceptacji regulaminu oraz zgód marketingowych. Program ma charakter edycyjny — szczegóły, w tym warunki, punktowane aktywności i katalog korzyści, znajdziesz w regulaminie danej edycji. Cashback naliczany jest od 2. poziomu programu i może być wykorzystany jako voucher lub wypłacony na konto. Niewykorzystany cashback wygasa po 12 miesiącach. Zniżki na ubezpieczenia i kredyty zależą od poziomu w programie oraz warunków ofert indywidualnych. Przed zakupem ubezpieczenia zapoznaj się z OWU. VeloBank działa jako agent ubezpieczeniowy dla ubezpieczenia OC/AC a dla Pakietu Medycznego jest ubezpieczającym.

Dokumenty dostępne są na stronie velobank.pl, w aplikacji i placówkach.

VeloKorzyści - inforgrafika

[1] Dane zaprezentowane w artykule dotyczą okresu: październik 2024 - wrzesień 2025 (zestawienie ważne na dzień 29.09.2025 r.). Statystykami są objęci klienci, którzy w tym okresie aktywowali program VeloKorzyści.