Uważaj na fałszywe strony
Przypominamy, jak bezpiecznie logować się do bankowości internetowej.
Gdy korzystasz z bankowości internetowej, zwróć uwagę na kilka elementów. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że logujesz się do naszej bankowości internetowej.
- Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na naszej stronie głównej https://www.getinbank.pl.
- Gdy naciśniesz „Zaloguj”, trafisz na stronę logowania do naszej bankowości internetowej.
Na pasku adresu zobaczysz adres, który rozpoczyna się od getinbank.pl.![aktuu1.png [43.90 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2022/6/24/26e12c907165b825414b8f68ab7e1922/png/velobank/text-editor/aktuu1.png)
- Każdy inny adres, który nie zaczyna się od „secure.getinbank.pl/”, może być adresem fałszywej strony logowania do naszej bankowości internetowej.
- W niektórych przeglądarkach nie zobaczysz „https://”. Dla pewności kliknij dwa razy w pasek adresu. Wtedy protokół powinien się pojawić.
Przykład podejrzanego adresu: www.getinbank-logowanie.com/index/login/
Adres został stworzony tak, żeby przypominać adres prawdziwej strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku. Gdy zalogujesz się na tej stronie, przestępcy mogą przejąć Twoje dane logowania. - Nie daj się zmylić - zamknięta kłódka nie oznacza, że możesz czuć się bezpiecznie!
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Chrome![]()
Dla pewności sprawdź certyfikat (znajdziesz go klikając na symbol kłódki).
Unikatowe cechy certyfikatu do strony logowania do naszej bankowości internetowej:
- wystawca - Centrum Extended Validation CA SHA2
- tzw. „odcisk palca” SHA1: A4:BB:EF:17:9C:67:D6:98:20:A2:CF:DA:50:A1:67:88:9C:24:81:4A
Dodatkowo certyfikat ma datę ważności od 27 sierpnia 2022 r. do 27 sierpnia 2023 r.
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Edge
- kliknij na kłódkę prawym klawiszem myszki - rozwinie się menu.
Wybierz „połączenie jest bezpieczne”.
- kliknij w ikonkę certyfikatu, która się pojawi na ekranie

- zobaczysz certyfikat:

zwróć uwagę:
- na kogo jest wystawiony
- okres ważności
- odcisk palca
Zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- nigdy nie używaj do logowania się do bankowości linków, które otrzymujesz w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe,
- nie udostępniaj swoich danych logowania - loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że nasz pracownik nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej,
- sprawdzaj informacje, które dotyczą prób logowania. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, w sekcji Ustawienia, Kanały dostępu, Internet – Próby logowania, prezentujemy ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie, IP, z jakiego nawiązano połączenie, oraz data i godzina,
- jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub dowolnym oddziałem,
- czytaj uważnie treść SMS-ów autoryzacyjnych, które otrzymujesz. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji,
- pamiętaj, nasz pracownik nigdy nie poprosi Cię o to, żeby zainstalować dodatkowe oprogramowanie.
Jeżeli podczas logowania się do bankowości internetowej cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.