Oszustwa - przekazanie karty

15.12.2025

Dzień dobry, 

coraz częściej pojawiają się przypadki, gdy oszuści podszywają się pod pracowników banku lub policjantów. Mogą zadzwonić lub przyjść bezpośrednio do Ciebie.  Zazwyczaj twierdzą, że ktoś próbował włamać się na Twoje konto, a dane z Twojej karty (jeśli dzwonią) lub fizycznie Twoja karta jest im potrzebna do przeprowadzenia śledztwa. 

 

To oszustwo!  

Celem takich działań jest nakłonienie Cię do oddania karty, a następnie wypłacenie Twoich pieniędzy z bankomatu. 

 

Pamiętaj: 

  • Pracownik banku nigdy nie poprosi o przekazanie karty, PIN-u ani danych do logowania. 
  • Jeśli ktoś prosi o dane z karty lub Twoją kartę – natychmiast odmów i zgłoś sprawę na policję. 
  • Nie działaj impulsywnie – oszustwa telefoniczne często opierają się na wywieraniu presji czasu i wzbudzaniu silnych emocji. 

 

Co zrobić, jeśli podejrzewasz, że Ty lub bliska Ci osoba padła ofiarą oszustwa? 

Możesz natychmiast samodzielnie zablokować kartę w bankowości elektronicznej, albo skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797, aby zgłosić podejrzaną transakcję i zablokować kartę. Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą operatora. 

Dbajmy wspólnie o bezpieczeństwo – nie dajmy się oszukać! 

 

Pozdrawiamy 

Zespół VeloBanku