Ostrzegamy - jeśli otrzymasz mail z linkiem do odblokowania karty, nie otwieraj go
Oszuści wysyłają maile, w których podszywają się pod banki.
Przesyłając informację o blokadzie karty, próbują skłonić odbiorców do działania, aby wyłudzić ich dane oraz pieniądze.
Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa!
1. Zawsze sprawdzaj adres mailowy nadawcy
Nie sugeruj się wyświetlaną nazwą. Oszuści mogą podszyć się pod dowolnego nadawcę, nawet VeloBank. Dlatego zawsze sugeruj się adresem mailowym nadawcy, a jeżeli ten wzbudzi Twoje podejrzenia, zignoruj wiadomość.
2. Zachowaj spokój
Jeżeli wiadomość nakłania Cię do natychmiastowego działania – zachowaj spokój. O to właśnie chodzi oszustom. Jeżeli otrzymasz mail dotyczący Twojego konta lub karty, zadzwoń na naszą infolinię.
3. Nigdy nie klikaj w linki w wiadomościach mailowych od nieznanych nadawców
Pamiętaj, że nigdy nie wysyłamy linków.
Wiadomości mailowe od oszustów mogą zawierać linki z przekierowaniem do fałszywych stron wyłudzających dane. Nigdy nie klikaj w link, jeżeli nie rozpoznajesz adresu mailowego nadawcy i nie ufasz mu w pełni.
4. Sprawdź status swoich produktów w bankowości elektronicznej
Jeżeli wiadomość informuje Cię o blokadzie karty lub konta, możesz sprawdzić ich status w bankowości elektronicznej. Pamiętaj, że nigdy nie wysyłamy linków ani prośby o odblokowanie karty lub konta w wiadomości mailowej.
Jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska Ci osoba może być ofiarą oszustwa, skontaktuj się z naszą infolinią.
Pozdrawiamy
Zespół VeloBanku