Daj sobie chwilę, aby zadbać o bezpieczeństwo
Dzień dobry,
Zatrzymaj się na chwilę, i zadbaj o swoje bezpieczeństwo w sieci. Poniżej przygotowaliśmy listę zadań, która pomoże ochronić Cię przed atakami cyberoszustów.
1. BEZPIECZEŃSTWO TWOICH URZĄDZEŃ
Sprawdź, czy masz zainstalowanego aktualnego antywirusa na swoich urządzeniach mobilnych oraz komputerze. Jeśli klikniesz w fałszywy link – antywirus ostrzeże Cię, zanim podasz poufne dane.
2. KONTROLUJ SWOJE FINANSE
Zaloguj się do bankowości internetowej lub mobilnej i sprawdź ustawienia limitów przelewów oraz kart.
Pamiętaj, że warto ustawić limity na poziomie codziennych wydatków. Utrzymywanie wysokich limitów znacznie podwyższa ryzyko utraty środków np. w przypadku kradzieży karty.
Włącz powiadomienia push o transakcjach. Monitorowanie Twoich finansów to podstawa.
Warto sprawdzić swoje subskrypcje. Możesz to zrobić w bankowości internetowej i mobilnej, poprzez wybranie zakładki „Usługi” a następnie „Subskrypcje” - może płacisz za coś, z czego już nie korzystasz?
3. ZADBAJ O SILNE HASŁA
Czy Twoje hasła, kody PIN są unikalne i trudne do złamania? Unikaj prostych kombinacji. Używanie jako PIN-u do karty czy aplikacji Twojej daty urodzenia to zły pomysł!
4. CHROŃ SWOJE DANE OSOBOWE
Nie udostępniaj swoich danych osobowych osobom trzecim i upewnij się, że korzystasz z wiarygodnych źródeł (oficjalnych stron internetowych instytucji, zweryfikowanych aplikacji mobilnych).
Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś, kto podaje się za pracownika banku – może to być próba oszustwa. Sprawdź w aplikacji mobilnej, czy faktycznie skontaktował się z Tobą pracownik banku oraz zweryfikuj tożsamość pracownika. Jeśli masz cień wątpliwości co do tożsamości osoby kontaktującej się, przerwij rozmowę i samodzielnie zadzwoń na oficjalny numer infolinii banku.
5. PAMIĘTAJ O SWOICH BLISKICH
Sprawdzaj aktualne ostrzeżenia zamieszczone na naszej stronie internetowej w zakładce „Bezpieczna Bankowość” dotyczące popularnych form oszustw. Porozmawiaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa z rodziną i bliskimi, aby ustrzec ich przez oszustwami w internecie – szczególnie z rodzicami i dziadkami.
Jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska Ci osoba może być ofiarą oszustwa, skontaktuj się z naszą infolinią pod nr +48 664 919 797. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.
Pozdrawiamy,
Zespół VeloBanku