Ład Korporacyjny (G)

ŁadOrganizacyjny_banner_1920x500_desktop.jpg

Ład Korporacyjny

 
W świecie bardziej velo zarządzamy odpowiedzialnie z myślą o bezpiecznej przyszłości naszych interesariuszy.

Jesteśmy bankiem odpowiedzialnym, dostarczającym trwałe korzyści interesariuszom i przyszłym pokoleniom. Dbamy o najwyższe standardy ładu korporacyjnego oraz transparentność w raportowaniu
zrównoważonego rozwoju.

Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem związanym z ESG

Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem związanym z ESG

Zarządzanie kwestiami ESG i zrównoważonego rozwoju wpisuje się w zarządzanie naszym bankiem. Obejmujemy nim również: określanie celów ESG, identyfikację i analizę ryzyka ESG, monitorowanie kwestii środowiskowych, społecznych i ładu organizacyjnego w działalności banku, rozwój wiedzy pracowników banku i szkolenia z zakresu ESG, raportowanie podejścia banku do zarządzania zagadnieniami zrównoważonego rozwoju i ESG, a
także wyników w tym zakresie.

W naszym podejściu do ładu organizacyjnego uwzględniamy perspektywę dobrych praktyk ESG - tj. praktyk z obszaru zarządzania wpływem organizacji na środowisko (E-environment), zagadnień społecznych i wpływu na jakość życia społecznego (S- social) oraz dobrych praktyk z obszaru ładu korporacyjnego (G- governance), zasady ładu wewnętrznego banku, Rekomendację Z Komisji Nadzoru Finansowego, zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych Komisji Nadzoru Finansowego, wytyczne GPW określone w dokumencie pt. Dobre praktyki spółek notowanych na GPW 2021, wymogi CSRD i ESRS.

Zarządzanie kwestiami zrównoważonego rozwoju wymaga systematycznego monitorowania i komunikacji wyników ESG. Raportowanie jest również wypełnieniem naszego zobowiązania prowadzenia działań biznesowych w sposób odpowiedzialny i transparentny.

Przejrzystość i etyka

Chcemy być instytucją zaufania dla klientów i odpowiedzialnym pracodawcą dla pracowników. Działamy zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi, które regulują relacje z klientami, partnerami handlowymi, pracownikami i innymi interesariuszami.

Działamy w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami ostrożnościowymi oraz przyjętymi zasadami dotyczącymi ESG i zrównoważonego rozwoju. We wszystkich relacjach przestrzegamy norm społecznych. Zależy nam na tym, aby wszyscy pracownicy byli odpowiedzialni za przestrzeganie standardów oraz reagowali na zauważone nieprawidłowości i naruszenia. Wszyscy nasi pracownicy są zobowiązani do przestrzegania standardów określonych przez bank oraz zgłaszania wszelkich nieprawidłowości zgodnie z procedurami systemu powiadamiania o naruszeniach i reagowania.

Model etyki obejmuje wszystkich pracowników, opisuje zasady codziennej pracy i jest zgodny z wartościami banku zawartymi w Kodeksie Etyki.

Przeciwdziałanie missellingowi i greenwashingowi

Przeciwdziałanie missellingowi i greenwashingowi

Dbamy o etykę i zgodność z prawem. Nasi doradcy muszą prowadzić odpowiedzialną sprzedaż bez missellingu. Analizujemy procesy sprzedaży i tworzymy narzędzia, aby zapobiegać missellingowi.

W celu przeciwdziałania missellingowi wykorzystujemy modele obsługowe, które opisują zasady prezentacji oferty dla klientów. W modelach zawarliśmy informacje dla pracowników odnośnie informacji ofertowych, jakie należy przekazywać klientom. Opisujemy w nich sposoby prowadzenia rozmów sprzedażowych na podstawie analizy potrzeb oraz pozyskiwania informacji od klientów. Modele te mają na celu minimalizowanie ryzyka missellingu. Modele obsługowe są również wykorzystywane podczas szkoleń wstępnych. Regularnie szkolimy pracowników z zakresu zasad obsługi i oferowania produktów naszego banku. Określiliśmy definicję zielonego produktu, aby tworzyć produkty zrównoważone środowiskowo zgodne z ESG. Wykluczamy i nie stosujemy greenwashingu.

Zarządzanie ESG i zrównoważonym rozwojem

Zarządzanie ESG i zrównoważonym rozwojem

Komitet ESG pełni funkcję doradczą i decyzyjną w zakresie opracowania, kształtowania oraz realizacji polityki i strategii ESG banku. W ramach swoich działań wspiera również zarząd banku w obszarze zrównoważonego rozwoju. Zarząd banku ponosi odpowiedzialność za nadzór nad kwestiami ESG i odgrywa kluczową rolę decyzyjną we wszystkich działaniach związanych z tym obszarem.

Odpowiedzialny łańcuch dostaw / partnerstwa

Już na etapie przetargowym upewniamy się, że nasze wymogi dotyczące ESG są znane naszym partnerom. To dla nas bardzo ważne, aby nasi podwykonawcy i firmy, z którymi współpracujemy, spełniali wymogi ESG.

Nasze podejście do wymagań z zakresu ESG wobec dostawców reguluje „Procedura dokonywania zakupów w VeloBanku”.