Uważaj na fałszywe strony. Przypominamy ważne zasady bezpiecznego logowania do bankowości internetowej
W związku z pojawieniem się fałszywej strony imitującej stronę logowania do bankowości internetowej Getin Banku przypominamy ważne zasady bezpiecznego logowania do bankowości internetowej.
Podczas codziennego korzystania z bankowości internetowej zwróć uwagę na kilka elementów, dzięki którym będziesz mieć pewność, że logujesz się do bankowości internetowej Getin Banku.
- Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie głównej Banku https://www.getinbank.pl. Po jego naciśnięciu zostaniesz przeniesiony na stronę logowania, której adres zaczyna się od https://secure.getinbank.pl/.
- Jeżeli jesteś na stronie logowania do bankowości internetowej Banku,
![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.39.05.png [240.20 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/c456d78516d6315cd76ad877cd62af81/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.39.05.png)
to adres w pasku adresu powinien rozpoczynać się od secure.getinbank.pl
Dwie ważne uwagi:
I. W zależności od przeglądarki internetowej w pasku adresu będziesz widział lub nie protokół odpowiedzialny za bezpieczeństwo „https://”. Gdy klikniesz dwa razy w pasek zobaczysz ten protokół.
Microsoft Edge – widoczny protokół HTTPS
![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.39.31.png [33.77 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/d74be0b337396d535d3f4f833b6a7637/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.39.31.png)
Google Chrome – niewidoczny protokół HTTPS
![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.39.51.png [30.89 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/f94e82ee4404e4a26ffda5626b8d97f3/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.39.51.png)
II. Bezpośrednio po „secure.getinbank.pl” może występować tylko i wyłącznie ukośnik czyli taki znak „/”. Po ukośniku występuje dalszy ciąg adresu (przykład powyżej).
- Każdy adres, który nie zaczyna się jak wskazany wyżej adres może być adresem fałszywej strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku.
Przykład podejrzanego adresu: www.getinbank-logowanie.com/index/login/Adres został stworzony tak, żeby przypominać adresy prawdziwej strony logowania do bankowości internetowej Banku. Wpisanie tam danych logowania może prowadzić do przejęcia tych danych przez przestępców.
- Nie daj się zmylić – zamknięta kłódka nie oznacza, że jesteś bezpieczny.
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Chrome![Aktu6.png [4.00 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/410ea0edd097d29e4415cd19b9d55e39/png/velobank/text-editor/Aktu6.png)
Dla pewności sprawdź certyfikat (znajdziesz go klikając na symbol kłódki).
Unikatowe cechy certyfikatu wystawionego dla strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku to:
a) Wystawca – Centrum Extended Validation CA SHA2
b) Tzw. „odcisk palca” - a82a97a21c2526be7e8826e111d793bfce824ca2Dodatkowo certyfikat ma datę ważności od 20.11.2020 r. do 20.11.2021 r.
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Edgea) Kliknij na kłódkę prawym klawiszem myszki – rozwinie Ci się menu przedstawione na poniższym ekranie – wybierz „połączenie jest bezpieczne”.
![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.03.png [89.84 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/bd9d94398f900a324ee40667f14194ae/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.40.03.png)
b) Pokaże Ci się ikonka certyfikatu – kliknij na nią.
![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.16.png [150.28 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/4d254d8dc77ad4d1ec061245e31aa6ed/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.40.16.png)
c) Zobaczysz certyfikat:
- w zakładce ogólne – wystawcę i daty ważności,
- w zakładce szczegóły – na samym dole tzw. „odcisk palca”.![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.32.png [147.64 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/f22a000d9629a00b58ccd2ac5e7ffc5c/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.40.32.png)
![Zrzut ekranu 2021-09-3 o 17.40.42.png [156.59 KB]](https://www.velobank.pl/storage/image/core_files/2021/9/3/a8ea9e284039152a35a20f1cb136b30c/png/velobank/text-editor/Zrzut%20ekranu%202021-09-3%20o%2017.40.42.png)
Zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Nigdy do logowania się do Banku nie używaj linków przesyłanych w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe.
- Nie udostępniaj swoich danych logowania – loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Bankowości Internetowej.
- Sprawdzaj informacje dotyczące prób logowania. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej w sekcji Ustawienia, Kanały dostępu, Internet – Próby logowania prezentowane są ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie: IP z jakiego nawiązano połączenie oraz data i godzina.
- Jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub dowolnym oddziałem.
- Czytaj uważnie treść otrzymywanych SMSów autoryzacyjnych. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji.
- Pamiętaj, pracownik Banku nigdy nie poprosi Cię o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania.
Jeżeli podczas logowania się do bankowości internetowej cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.