Przestrzegamy przed wyłudzaniem środków – tzw. metodą „na dopłatę”.

19.11.2022

Na czym polega to wyłudzenie?

Wyłudzenie polega na przesłaniu SMS-a lub mejla o:

  • niedopłacie za usługę (np. rachunek za prąd, dostarczenie zamówionej przesyłki przez firmę kurierską)
  • lub o koniecznej dopłacie za dodatkowe usługi (np. dezynfekcja przesyłki)  

Wiadomość zawiera informację o konieczności pilnego uiszczenia płatności w skromnej, niebudzącej podejrzeń wysokości.

Link w wiadomości kieruje do fałszywej strony, na której powinieneś wybrać logo swojego banku, wpisać dane do logowania i zatwierdzić płatność SMS-em.

W rzeczywistości jest to fikcyjna strona, która przechwytuje dane do logowania oraz wprowadzone kody SMS. Przechwycone dane przestępcy mogą wykorzystać do autoryzacji przelewów z Twojego konta.

Co powinieneś zrobić, żeby ochronić swoje środki?

  • nie korzystaj z linków kierujących do płatności – które otrzymujesz w mejlach, SMS-ach, serwisach społecznościowych czy innych źródłach komunikacji.
  • zawsze sprawdzaj treść SMS-ów autoryzacyjnych, które od nas otrzymujesz – każdy SMS zawiera dokładną informację o tym, jaką dyspozycję potwierdzasz danym kodem. Jeśli treść SMS-a odbiega od dyspozycji, którą zlecasz, przerwij przeprowadzane czynności i natychmiast skontaktuj się z naszą Infolinią.
  • Jeśli otrzymasz wiadomość, której się nie spodziewasz – np. o dostarczeniu przesyłki – zalecamy kontakt telefoniczny z nadawcą pod numerem telefonu udostępnionym na jego oficjalnej stronie.

Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, niezwłocznie skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.

 

Pozdrawiamy,
Zespół VeloBank