Bezpieczne urządzenia
- Strona główna
 - Bezpieczna bankowość
 - Bezpieczne urządzenia
 
Jeżeli chcesz bezpiecznie korzystać z naszej bankowości zadbaj o bezpieczeństwo Twoich urządzeń. Zadbaj koniecznie o swoje komputery, telefony i tablety.
Bezpieczny komputer
- Zainstaluj w swoim komputerze oryginalny system operacyjny. System operacyjny musisz aktualizować zgodnie z informacjami od producenta.
 - Korzystaj tylko z zaufanych urządzeń. Nie loguj się do Bankowości z komputerów dostępnych w kawiarenkach internetowych czy innych ogólnodostępnych miejscach. Istnieje prawdopodobieństwo, że na takich komputerach będzie zainstalowane oprogramowanie przechwytujące dane do logowania.
 - Twoje urządzenie powinno mieć zainstalowany program antywirusowy z aktualną bazą wirusów. Dzięki temu jest zabezpieczone przed większością złośliwego oprogramowania, które jest już znane. Regularnie wykonuj skanowanie systemu, aby wykryć potencjalne zagrożenia i nie wyłączaj programu antywirusowego podczas korzystania z Internetu.
 - Aktualizuj oprogramowanie, system operacyjny i przeglądarki internetowe zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami dostawców. Aktualny system i oprogramowanie gwarantują większe bezpieczeństwo, ponieważ wiele aktualizacji naprawia luki w zabezpieczeniach, które przestępcy mogą wykorzystać.
 - Używaj zapory sieciowej (firewall), która pomaga chronić komputer przed atakami z sieci.
 - Aktualizuj swoje przeglądarki internetowe. Aktualne przeglądarki mają większy poziom bezpieczeństwa. Bankowość Internetowa dostępna jest dla: Google Chrome od wersji 78, Mozilla Firefox od wersji 71, Microsoft Edge od wersji 79, Opera od wersji 65 i Safari od wersji 13.
 - Zabezpiecz swoje urządzenia dodatkowymi hasłami. Chroni to Twój komputer przed dostępem osób niepowołanych np. w sytuacji, gdy zgubisz urządzenie, na którym korzystasz z systemu bankowego.
 - Na komputerze instaluj jedynie oprogramowanie, które pochodzi z oficjalnych źródeł.
 - Pamiętaj, że nigdy nie prosimy i nie przesyłamy linków do zainstalowanie dodatkowych zabezpieczeń np. certyfikatów, aplikacji antywirusowych lub innego dodatkowego oprogramowania.
 - Zachowuj ostrożność i nie otwieraj żadnych wiadomości i plików:
- które wydają się podejrzane,
 - nie znasz ich pochodzenia
 
Musisz je niezwłocznie usunąć z dysku. Szczególnie zwróć uwagę na mejle, w których nadawcy proszą o:
- dane do logowania do bankowości,
 - danych osobowych,
 - danych teleadresowych,
 - kodów autoryzacyjnych.
 
 - Nie odpowiadaj na tego typu wiadomości, nie otwieraj zamieszczonych w nich załączników i nie korzystaj z zawartych w nich linków.
 - Nigdy nie podłączaj zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.
 - Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera, a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.
 
Bezpieczny telefon i tablet
- Upewnij się, że Twój telefon posiada aktualny system operacyjny dostarczony przez producenta. Systematycznie go aktualizuj.
 - Aplikacje VeloBank i VeloBank Private oraz inne programy instaluj wyłącznie z oficjalnych sklepów z aplikacjami (Google Play, Apple App Store).
 - Na bieżąco aktualizuj aplikacje VeloBank i VeloBank Private do najnowszych wersji.
 - Zabezpiecz dostęp do swojego urządzenia trudnym do odgadnięcia kodem lub hasłem.
 - Nie odczytuj kodów QR nieznanego pochodzenia.
 - Jeżeli zgubisz swoje urządzenie, na którym masz zainstalowane nasze aplikacje lub ktoś Ci je ukradnie poinformuje nas o tym jak najszybciej . Możesz to zrobić przez infolinię lub a naszym oddziale. Aktywne urządzenia mobilne na których zainstalowane są aplikacje VeloBank i VeloBank Private możesz usunąć po zalogowaniu się do Bankowości Internetowej w sekcji Bankowość Mobilna.
 - Nigdy nie przesyłamy linków w SMS służących do pobrania aplikacji na urządzenia mobilne.
 - Urządzenie, z którego korzystasz do obsługi bankowości internetowej, zabezpiecz przed zagrożeniami, m.in. poprzez zainstalowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego renomowanego producenta, zainstalowaną zaporę osobistą (ang. personal firewall) oraz oprogramowanie antyspyware.
 - Pamiętaj, że do obsługi do obsługi konta wystarczy oryginalna aplikacja mobilna pobrana z autoryzowanego sklepu. Nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych, np.: specjalnych aplikacji, certyfikatów.
 - Regularnie przeprowadzaj skanowanie swojego urządzenia aby wykryć i wyeliminować złośliwe oprogramowanie.
 - Nie uruchamiaj linków z wiadomości SMS lub e-mail, jeśli nie masz pewności, że pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła.
 - Nie łącz aplikacji mobilnej banku ze swoim kontem na obcych urządzeniach.
 - Nie udostępniaj swojego urządzenia osobom nieuprawnionym.
 - Jeśli zgubisz urządzenie usuń je z listy urządzeń zaufanych.
 - Zwracaj szczególną uwagę na uprawnienia, jakich wymaga instalowana aplikacja (podejrzenia powinien wzbudzić dostęp do SMS-ów, wykonywania połączeń oraz wymaganie praw administracyjnych na urządzeniu).