W ramach usługi wielowalutowej Klient może podłączyć do karty rachunki walutowe prowadzone w PLN, EUR, USD, GBP, CHF.
Podłączenie/odłączenie rachunków walutowych do karty debetowej możesz zlecić za pośrednictwem:
- Bankowości Internetowej lub Bankowości Mobilnej poprzez złożenie wniosku
- Obsługi Contact Center lub Centrum Wsparcia Biznesu
Nie ma konieczności zamawiania nowej karty.
Nie. Bank nie pobiera opłaty za aktywację usługi.
Transakcje dokonywane w walutach obcych obciążają w całości bezpośrednio (bez przewalutowania) dany rachunek walutowy jeśli zostały spełnione wszystkie poniższe warunki:
- do karty debetowej podłączony jest rachunek walutowy w walucie, w której została dokonana transakcja,
- na rachunku walutowym znajdują się wystarczające środki na pokrycie całej kwoty transakcji,
- transakcja dokonana była w walucie podłączonego rachunku,
- Klient nie skorzystał z usługi DCC (Dynamic Currency Conversion),
- nie była to transakcja offline (bez połączenia z Bankiem).
Waluta transakcji zostanie rozpoznana automatycznie, dzięki czemu odpowiednia kwota jest pobierana bezpośrednio z rachunku walutowego, do którego podłączona jest karta.
Cała kwota transakcji zostanie przewalutowana na PLN, zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie/OWU. Jeśli na rachunku PLN również nie będzie wystarczających środków transakcja zostanie odrzucona.
Transakcje w innej walucie są księgowane na rachunku w walucie PLN zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie/OWU. Jeśli na rachunku PLN nie będzie wystarczających środków transakcja zostanie odrzucona.
Aby wyłączyć usługę niezbędne jest odłączenie rachunku walutowego od karty. Wykonanie tej dyspozycji odbywa się w ten sam sposób co podłączenie wielowalutowości. W przypadku zamknięcia rachunku walutowego wszystkie podłączone do niego karty zostaną automatycznie odłączone.
Do jednej karty może być podłączony tylko jeden rachunek walutowy w danej walucie. To oznacza, że łącznie do jednej karty może być podłączonych maksymalnie 5 rachunków. Natomiast do jednego rachunku walutowego może być podłączona więcej niż jedna karta. Klient może zmienić rachunek składając ten sam wniosek co aktywacja.
Płatności bezgotówkowe oraz wypłaty z bankomatów mogą być dokonywane do wysokości dziennych limitów ustawionych na karcie. Limity ustalone są w PLN. Transakcje w walutach obniżają limit ustalony dla karty w PLN.
Jest to usługa dynamicznego przeliczania kwoty transakcji, dostępna w niektórych bankomatach oraz terminalach płatniczych, umożliwiająca płatność w walucie kraju, w którym została wydana karta debetowa. Prowizje oraz kurs zastosowany do przeliczenia transakcji w ramach usługi DCC nie są prowizjami oraz kursem stosowanym przez Bank i są niezależne od Banku.
Nie. W bankomacie możliwe jest sprawdzenie wyłącznie salda rachunku PLN, do którego wydana jest karta.
Transakcje offline (dokonywane bez połączenia z Bankiem) zawsze obciążają w całości Rachunek PLN i są przewalutowane tak, jak pozostałe transakcje walutowe. Transakcje offline nie powodują blokady środków na rachunku PLN i nie podlegają dziennym limitom transakcji, a ich rozliczenie może spowodować przekroczenie kwoty środków dostępnych na rachunku PLN.