• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści

Menu - segmenty

  • Klienci indywidualni
  • Bankowość Premium
  • Private Banking
  • Firmy
  • Sektor publiczny
  • A
  • A

[Klienci indywidualni] Menu - pomoc

  • Pomoc
  • Znajdź placówkę
  • Kontakt
Firmy

Tarcza 2.0 - VeloBank

Menu
Zaloguj się
Zaloguj się
  • Rachunki
  • Bankowość Elektroniczna
  • Karty
  • Lokowanie nadwyżek finansowych
  • Kredyty
  • Finansowanie handlu
  • Produkty skarbowe
  • Terminale płatnicze
Menu

Tarcza 2.0

  1. Strona główna
  2. Firmy
  3. Tarcza 2.0

Decyzje dla beneficjentów Tarczy Finansowej PFR 2.0 dostępne od 13 lipca
Komunikat PFR

Szanowni Państwo,

pomiędzy 13, a 15 lipca 2022 r. prześlemy Państwu decyzję Polskiego Funduszu Rozwoju o zwrocie subwencji Tarczy Finansowej PFR 2.0.

 

JAK PRZEKAŻEMY DECYZJĘ PFR

Decyzji PFR przekażemy na Państwa adres mejlowy zarejestrowany w banku.

W decyzji PFR znajdziecie Państwo numer rachunku do ewentualnych zwrotów subwencji. To ten sam numer rachunku, który był w Oświadczeniu o rozliczeniu subwencji finansowej.

 

JAKIE SĄ ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

Prosimy, aby zachowali Państwo szczególną ostrożność i sprawdzili:

  • autorów i adresatów mejli,
  • numer rachunku, na który powinni Państwo wpłacić pieniądze.

Szczególnie uwrażliwiamy Państwa na wszelką korespondencję pochodzącą rzekomo od PFR. Może być ona przesłana do Państwa na adres mejlowy lub innymi kanałami korespondencji.

W korespondencji tej:

  • może być wskazany inny numer rachunku lub
  • może ona zawierać linki do stron zewnętrznych.

 

JAK ZAREAGOWAĆ NA NIEPRAWIDŁOWĄ KOMUNIKACJĘ

Prosimy na taką korespondencję nie reagować.

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z PFR lub z nami. 

Tylko w przypadku braku spłaty mogą się z Państwem kontaktować firmy windykacyjne, z którymi PFR zawarł umowy na obsługę wierzytelności.

 

PEŁNY KOMUNIKAT PFR

Więcej informacji odnośnie tego jak postępować po otrzymaniu decyzji znajdą Państwo na stronie PFR: https://pfrsa.pl/aktualnosci/tarcza-finansowa-pfr-2.0/decyzje-dla-beneficjentow-tarczy-finansowej-pfr-20-dostepne-od-13-lipca.html

Zgłoszenia wyjaśniające do decyzji wydanych przez PFR w programie Tarcza Finansowa PFR 2.0

Jeśli mają Państwo uwagi do otrzymanej decyzji PFR odnośnie subwencji finansowej lub nie zgadzają się z jej treścią to mogą Państwo przesłać zgłoszenie wyjaśniające. Mają Państwo na to 10 dni roboczych od dnia otrzymania decyzji PFR.

  • Zgłoszenie
Zgłoszenie kwalifikowane
Wczytaj plik z dysku
Usuń
Wczytaj plik z dysku
Dodaj kolejny załącznik

Załącznik musi mieć format pdf

Zmiana Regulaminu w zakresie spłat subwencji dla beneficjentów MŚP Tarczy 2.0
Komunikat PFR

Polski Fundusz Rozwoju wspólnie z Ministerstwem Rozwoju i Technologii podjął decyzję o zmianie regulaminu Tarczy Finansowej PFR 2.0 (Program 2.0) w zakresie zasad spłat subwencji finansowej dla beneficjentów MŚP, którzy zobowiązani są do zwrotu nadwyżki subwencji.

Na podstawie wprowadzonych zmian beneficjenci z grupy MŚP, którzy nie dokonają terminowego zwrotu nadwyżki otrzymanego wsparcia będą zobowiązani do zwroty tylko kwoty nadwyżki, a nie jak do tej pory całej kwoty subwencji. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w dniu 29 czerwca 2022 r.

Składając oświadczenie o rozliczeniu subwencji finansowej beneficjenci MŚP zobowiązani byli do wskazania rzeczywistej wysokości kosztów stałych oraz wielkości spadku przychodów. W sytuacji, gdy subwencja finansowa wyliczona w oparciu o estymację wskazaną przez te podmioty na etapie wnioskowania okazała się przewyższać kwotę subwencji finansowej, do której podmioty te byłyby uprawnione w oparciu o rzeczywiste dane finansowe, beneficjenci zobowiązani są dokonać zwrotu nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej nie później niż do dnia 30 czerwca 2022 r. Termin zwrotu nadwyżki subwencji finansowej był zmieniany przez PFR dwukrotnie. Z 31 stycznia na 15 marca, a następnie na 30 czerwca 2022 r.

Biorąc pod uwagę nadal trudną sytuację wielu przedsiębiorców-beneficjentów, jak również pomocowy charakter Programu 2.0, PFR zmienił regulamin w ten sposób, że w sytuacji braku terminowego zwrotu nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej, PFR odstąpi od sankcji w postaci stawiania całej subwencji finansowej w stan natychmiastowej wymagalności.

Sankcją za dokonanie zwrotu nadwyżki subwencji finansowej z opóźnieniem, będzie konieczność powiększenia przez beneficjenta dokonywanego zwrotu o odsetki ustawowe za opóźnienie liczone od dnia 1 lipca 2022 r.

Podkreślamy również, że podobnie jak to miało miejsce w odniesieniu do Tarczy 1.0, PFR przewiduje możliwość umownej restrukturyzacji zadłużenia beneficjentów, którzy będą mieli problemy z terminową realizacją swoich zobowiązań. W tym zakresie PFR współpracuje z zewnętrznymi partnerami specjalizującymi się m.in. w umownych restrukturyzacjach zadłużenia takich jak rozterminowanie wierzytelności, moratoria, czy karencja w zakresie spłaty odsetek. Każda sprawa będzie przez nich rozpatrywana indywidualnie.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem była dodatkowa pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z drugą falą COVID-19. W ramach programu 47,6 tys. firm otrzymało 7,1 mld zł wsparcia, dla ochrony ponad 360 tys. pracowników. Szacujemy, że poziom umorzeń Tarczy 2.0 wyniesie 6,3 mld zł, a więc firmy będą musiały oddać ok 800 mln zł – ok. 12% kwoty wypłaconych subwencji.

Cały program Tarcz Finansowych 1.0, 2.0 i Tarczy da Dużych Firm objął 353 tys. przedsiębiorstw, którym za pomocą współpracujących banków PFR wypłacił 73,2 mld zł wsparcia.

 

Komunikat dostępny na stronie: https://pfrsa.pl/aktualnosci/zmiana-regulaminu-w-zakresie-splat-subwencji-dla-beneficjentow-msp-tarczy-20.html

Terminy decyzji dotyczących zwrotów dla beneficjentów Tarczy Finansowej PFR 2.0
Komunikat PFR

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że decyzje dotyczące zwrotów subwencji finansowych Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikrofirm i MŚP zostaną wydane przez PFR w dniach od 11 do 15 lipca 2022 r. Prosimy beneficjentów o sprawdzenie swojego serwisu transakcyjnego w tym okresie. Przypominamy, że mikrofirmy i MŚP będą zobowiązane do zwrotu nieumorzonej część subwencji finansowej do 15 września 2022 r.

Od 27 czerwca br. PFR planuje rozpoczęcie bezpłatnych szkoleń online dla przedsiębiorców na temat zasad zwrotów i spłat subwencji. Zapisy na szkolenia będą dostępne na stronie od 20 czerwca br.

Przypominamy również, że małe i średnie firmy są zobowiązane do zwrotu nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej nie później niż do 30 czerwca 2022 r.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem była dodatkowa pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z drugą falą COVID-19. W ramach programu 47,6 tys. firm otrzymało 7,1 mld zł wsparcia, dla ochrony ponad 360 tys. pracowników. Szacujemy, że poziom umorzeń Tarczy 2.0 wyniesie 6,3 mld zł, a więc firmy będą musiały oddać ok 800 mln zł – ok. 12% kwoty wypłaconych subwencji.

Cały program Tarcz Finansowych 1.0, 2.0 i Tarczy da Dużych Firm objął 353 tys. przedsiębiorstw, którym za pomocą współpracujących banków PFR wypłacił 73,2 mld zł wsparcia.

W razie pytań lub wątpliwości można dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

 

Komunikat dostępny na stronie: https://pfrsa.pl/aktualnosci/terminy-decyzji-dotyczacych-zwrotow-dla-beneficjentow-tarczy-finansowej-pfr-20.html

Ostateczny termin dla beneficjentów, którzy nie złożyli Oświadczenia o Rozliczeniu
Komunikat PFR

PFR wyznaczył beneficjentom Tarczy Finansowej PFR 2.0 z grupy mikrofirm, którzy nie złożyli Oświadczenia o Rozliczeniu dodatkowy, ostateczny termin na jego złożenie w dniach od 15 do 28 marca 2022 r.
W tych dniach PFR ponownie udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirm. Po upływie tego terminu rozliczenie subwencji będzie już niemożliwe, a PFR wymagać będzie zwrotu całej kwoty udzielonego wsparcia.

 

Komunikat dostępny na stronie: https://pfrsa.pl/aktualnosci/tarcza-finansowa-pfr-2.0/ostateczny-termin-dla-beneficjentow-ktorzy-nie-zlozyli-oswiadczenia-o-rozliczeniu.html

Przedłużenie terminów rozliczenia subwencji finansowych z Tarczy Finansowej PFR 2.0
Komunikat PFR

Polski Fundusz Rozwoju w odpowiedzi na potrzeby i postulaty zgłaszane przez organizacje przedsiębiorców oraz indywidualnych beneficjentów zdecydował o przedłużeniu terminów rozliczenia subwencji finansowych dla beneficjentów Tarczy Finansowej PFR 2.0.

MŚP  będą zobowiązane dokonać zwrotu nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej nie później niż do 30 czerwca 2022 r. (obecnie do 15 marca 2022 r.).

Mikrofirmy i MŚP będą zobowiązane zwrócić nieumorzoną część subwencji finansowej nie później niż do 15 września 2022 r. (obecnie do 31 maja 2022 r.).

W związku z powyższą zmianą decyzje PFR dotyczące rozliczenia subwencji zostaną wydane nie później niż do 30 lipca 2022 r. (obecnie 30 kwietnia 2022 r.).

Wprowadzenie ww. zmian wymaga dodatkowych działań po stronie Rady Ministrów, która zleciła Polskiemu Funduszowi Rozwoju realizację Tarczy Finansowej PFR 2.0. oraz zmiany Regulaminu Programu 2.0, co spodziewane jest w najbliższych tygodniach.

Przypominamy, że obecnie trwa proces rozliczenia subwencji dla mikrofirm w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0, który zakończy się 28 lutego 2022 r. Zapraszamy przedsiębiorców, którzy otrzymali subwencję jako mikrofirmy na bezpłatne szkolenia online dotyczące zasad ich rozliczania.

W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

 

Komunikat dostępny na stronie: https://pfrsa.pl/aktualnosci/tarcza-finansowa-pfr-2.0/przedluzenie-terminow-rozliczenia-subwencji-finansowych-z-tarczy-finansowej-pfr-20.html

Dodatkowy termin dla MŚP rozliczających Tarczę Finansową 2.0
Komunikat PFR

15 stycznia br. mija termin rozliczenia subwencji finansowej dla małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. W toku weryfikacji złożonych do tej pory formularzy okazało się, że niektóre firmy popełniły w nich błędy, np. załączając niepoprawne pliki JPK, albo nie załączając ich wcale. W związku z tym PFR, w porozumieniu z bankami, wyznaczył dodatkowy termin na składanie korekt/wniosków w dniach 18-23 stycznia br. Umożliwi to korektę poprzez ponowne złożenie wniosku firmom, które popełniły błędy w rozliczeniu oraz ewentualnie złożenie wniosku firmom, które spóźniły się z rozliczeniem.

Jeśli złożyłeś formularz oświadczenia, ale nie otrzymałeś potwierdzenia jego poprawności, sprawdź w swoim banku w dniach od 18 do 19 stycznia br., czy wymagane są od Ciebie dodatkowe działania lub ponowne złożenie formularza. Jeśli okaże się, że popełniłeś błąd, będziesz mógł złożyć korektę.

Po 23 stycznia br. jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia w tym zakresie będą niemożliwe dla MŚP, a brak rozliczenia lub niepoprawność złożonych plików JPK będzie wiązać się z koniecznością zwrotu całości otrzymanej subwencji.

18 listopada 2021 r. rozpoczęliśmy proces rozliczenia subwencji dla MŚP z Tarczy 2.0

Małe i średnie firmy (MŚP) mogą składać oświadczenia przez niemal dwa miesiące (do 15 stycznia 2022 r. i jest to data nieprzekraczalna), a termin wydania decyzji umorzeniowych przez PFR nie zależy od momentu złożenia oświadczenia.

Przypominamy, że rozliczenia mikrofirm rozpoczną się 19 stycznia i potrwają do 28 lutego 2022 r.

W kwietniu 2022 r. PFR wyda wszystkim firmom, zarówno mikro i MŚP, jedną z 3 decyzji:

  • określenie kwoty umorzenia subwencji (w tym całkowite umorzenie),
  • wezwanie do zwrotu całej subwencji albo
  • informację o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości umorzenia subwencji. Wówczas PFR poprosi Państwa o dalsze wyjaśnienia.

Szczegółowe warunki umorzenia subwencji znajdą Państwo w regulaminie programu na stronie: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20.html?_ga=2.1926450.2004952438.1634105930-2031441548.1623663476#mmsp

 

Rozliczenie subwencji finansowej

  1. 18.11.2021
    Udostępnienie formularza Oświadczenia o Rozliczeniu subwencji w bankowości elektronicznej
  2. 18.11.2021 - 15.01.2022
    Złożenie przez Beneficjenta Oświadczenia o Rozliczeniu subwencji
  3. do 30.06.2022
    Spłata nadwyżki
  4. do 30.07.2022
    Wydanie decyzji przez PFR
  5. do 15.09.2022
    Ewentualny zwrot części lub całości subwencji

  

Jak przygotują się Państwo do rozliczenia subwencji?

 

Mały i średni przedsiębiorca

Zanim zaczną Państwo uzupełniać wniosek o rozliczenie subwencji prosimy przesłać wymagane załączniki.

Jakie dokumenty muszą Państwo dostarczyć?

Plik lub pliki JPK potrzebne do rozliczenia prognozowanej straty za poszczególne okresy:

  • listopad - grudzień 2020 r. oraz
  • styczeń - marzec 2021 r.

Jak prawidłowo przesłać wymagane dokumenty?

Wszystkie wymagane załączniki (1 bądź więcej):

  • prosimy przesłać w 1 mejlu na adres: tarczaPFR2.0@velobank.pl,
  • prosimy przesłać każdorazowo przy składaniu wniosku o umorzenie (pierwszego i ewentualnie kolejnych np. jeśli ponownie składają Państwo wniosek),
  • muszą mieć właściwy format i nazwę (treść i tytuł e-maila są dowolne):
    a) format - tylko xml, pliki nie mogą być w formie ZIP
    b) nazwa pliku musi składać się z:
    > numeru NIP, podkreślnika i słowa „JPK” np. 1234567890_JPK
    > w przypadku większej liczby plików: numeru NIP, podkreślnika, słowa „JPK”, podkreślnika oraz numeru kolejnego załącznika, np. 1234567890_JPK_1

Kiedy mogą Państwo rozpocząć uzupełnianie wniosku o umorzenie?

Po prawidłowym przesłaniu plików JPK potrzebnych do rozliczenia prognozowanej straty. Takie potwierdzenie otrzymają Państwo od nas mejlem zwrotnym. Dopiero wtedy mogą Państwo wysłać wniosek o umorzenie.

Tarcza finansowa PFR dla mikrofirm
Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm
  • Dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników.
  • Których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro
Więcej
Tarcza finansowa PFR dla małych i średnich firm
Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla małych i średnich firm
  • Dla firm zatrudniających do 249 pracowników z wyłączeniem właściciela
  • Których roczny obrót za 2019 r. był mniejszy lub równy kwocie 50 mln EUR, a suma bilansowa mniejsza niż 43 mln EUR
Więcej

Komunikat dotyczący zakończenia przyjmowania wniosków o subwencje z programu Tarcza finansowa PFR 2.0

Przypominamy, że 28 lutego 2021 roku upłynął termin przyjmowania wniosków o subwencje z programu Tarcza finansowa PFR 2.0.

A tym samym:

  • do 31 marca 2021 roku przyjmowaliśmy odwołania do wniosków złożonych do 28 lutego 2021 roku,
  • do 15 kwietnia 2021 roku przyjmowaliśmy zgłoszenia kwalifikowane (reklamacje) do złożonych wcześniej wniosków/odwołań.

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) odpowie na wszystkie Państwa reklamacje, bez względu na termin zakończenia programu, czy proces przyjmowania odwołań/reklamacji.

[Firmy] Menu - Stopka (pierwszy wiersz)

  • Kontakt

  • Centrum Dokumentów

  • Placówki i bankomaty

Przydatne

  • Program Tarcza Finansowa PFR 2.0
  • Narzędzia do pobrania dla Klientów VeloBiznes

O Banku

  • O Banku
  • Kariera
  • Biuro Prasowe
  • Licytacje
  • RODO
  • PSD2
  • Polityka prywatności
  • Wskaźniki referencyjne i BMR

Infolinia

+48 608 019 700
+48 32 604 30 25

 

Infolinia dla Klientów firmowych i Sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 20.00.
Opłata za połączenie wg taryfy operatora.

© 2023 VeloBank S.A.
KOD BIC SWIFT: GBGCPLPK

© 2023 VeloBank S.A.
KOD BIC SWIFT: GBGCPLPK

stopka-mockup-Velo-Firmy.webp

Aplikacja VeloBank

Bankuj wygodnie
wszędzie, gdzie jesteś

Pobierz App Store
Pobierz z Google Play
Odkrywaj w AppGallery
Masz pytania?

Zadzwoń z telefonu stacjonarnego lub komórkowego:

+48 608 019 700

Infolinia dla Klientów firmowych i Sektora publicznego dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 20.00. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.


Napisz do nas - skontaktujemy się z Tobą

Napisz do nas wiadomość